گزارشی از رقابت های والیبال جام رمضان

ست های هیجان

سید حسین حسینی- تشویق ها لحظه ای قطع نمی شود، وقتی توپ به دست تیم محبوبشان می رسد با شمارش یک، 2 و 3 بازیکنان را تشویق به زدن ضربه نهایی و تمام کننده می کنند، با هر امتیاز صدای تشویق تماشاگرانی که بیش از نیمی از سکو های سالن را پر کرده اند فضای داخل و خارج سالن را  فرا می گیرد.
سالن عفاف بیرجند این شب ها میزبان برگزاری رقابت های والیبال آزاد است که با حضور 9 تیم برگزار می شود، رقابت ها با توجه به تغییرات انجام شده در هیئت استان نسبت به سال های گذشته با شور و هیجان بیشتری در حال برگزاری است.
ساعت حدود 23 است، تعداد زیادی خودرو دو طرف خیابان تا فاصله زیادی از محل برگزاری مسابقات پارک شده که موید استقبال خوب تماشاگران از این رقابت ها است.
صدای تشویق تماشاگرانی که در بین آن ها تمام رده های سنی به چشم می خورد  از بیرون سالن شنیده می شود. داخل سالن 2 تیم اورژانس 115  و شرکت ساختمانی ره طوس متشکل از جوانان خوسف با یکدیگر رقابت می کنند، تیم اورژانس  نیمه اول را  با برتری پشت سر گذاشته و تا این لحظه از نیمه دوم هم با نتیجه  22 بر 18 از حریف جلو است.
با وجود تلاش زیاد شرکت ساختمانی ره طوس در نیمه دوم در نهایت این تیم  با نتیجه 25 بر 20 مغلوب حریف شده و در مجموع اورژانس 115 با نتیجه 2 بر صفر پیروز این بازی می شود.
رقابت پایاپای
 تیم های لنت ترمز «آفورتیس» و جوانان معصوم آباد خود را برای رقابت آماده می کنند. تشویق تماشاگران حتی زمان تمرین بازیکنان هم ادامه دارد به ویژه زمانی که بازیکنان دو تیم  زمان تمرین اسپک ،با ضربه های سنگین قدرت خود را به رخ حریف می کشند. ساعت از 23 گذشته است که دیدار حساس دو تیم آغاز می شود، در حالی که تا اواخر ست اول امتیاز ها پایا پای پیش می رود، بلند قامتان « آفورتیس» با تشویق وهیاهوی تماشاگران موفق می شوند با نتیجه 25 بر 22 این ست را با پیروزی به پایان برسانند.
 تلاش بی امان هر دو تیم در ست دوم ادامه دارد، هر دو تیم می خواهند پیروز این دیدار باشند و تماشاگران هم با تشویق های بی وقفه خود بر جذابیت بازی می افزایند و در نهایت  تیم  «آفورتیس» است که ست دوم را هم 25 بر 21 از آن خود می کند.
رشته جذاب
یکی از بازیکنان «آفورتیس» درباره شرایط مسابقات می گوید: تیم های خوبی در این رقابت ها به ویژه از مناطق و شهرهای اطراف مانند درح ،خوسف و معصوم آباد حضور دارند.
«کاظم چراغ بیرجندی» از هیئت شهرستان بیرجند تشکر و قدردانی می کند که با حداقل ها اقدام به برگزاری این رقابت ها کرده است.
وی استقبال خوب تماشاگران را یکی از دلایل جذابیت رقابت ها عنوان و به این نکته اشاره می کند که والیبال در شهرستان بیرجند از سابقه خوبی برخوردار است و علاقه مندان زیادی هم دارد که در واقع پشتوانه های خوبی برای رشد این رشته ورزشی هستند.
هر شب می آیم
 خود را «اکبر چاجی» و 38 ساله معرفی  و از علاقه زیادی که به رشته ورزشی والیبال دارد صحبت می کند. آن طور که می گوید: هر شب برای تماشای مسابقات به سالن عفاف می آید و از دیدن رقابت ها لذت می برد.
او که مسابقات تیم ملی والیبال را با دقت پی گیری می کند، وقتی در مورد تیم مورد علاقه اش در این مسابقات می پرسم، پاسخ می دهد: به تیم بخصوصی علاقه ندارم فقط برای لذت و هیجان بازی ها را تماشا می کنم.
این علاقه مند به والیبال از مسئولان می خواهد شرایطی را مهیا کنند تا مانند سال های گذشته مسابقات مهمی با حضور تیم های دیگر استان ها برگزار شود.
لذت می برم
تماشاگر دیگری که خود را«شمسی» و 43 ساله معرفی می کند هم می گوید: بیشتر شب ها برای تماشا می آیم ، طرفدار تیم بخصوصی نیستم  ولی از دیدن رقابت های جذاب که با حضور جوانان سالم برگزارمی شود، لذت می برم.
آن طور که می گوید:  در رقابت های ادارات شرکت دارد اما سال جاری به دلیل آسیب دیدگی حضور نداشته است.
حامیان مالی
مسئول هیئت والیبال شهرستان بیرجند هم در مورد برگزاری این رقابت ها می گوید: با توجه به این که مشکل اصلی تیم ها نبود حامی مالی است  با وجود همه کمبود ها و مشکلات سعی شد مبلغ ورودی تیم ها  متعادل تر شود تا تعداد بیشتری از تیم ها در این رقابت ها شرکت کنند.
به گفته «محمدی » سال جاری تعداد تیم ها به 9 مورد رسید که نسبت به سال های قبل افزایش خوبی دارد واز نظر فنی هم به جز 2 تیم جوانان ،بقیه فاصله زیادی از هم ندارند. می افزاید: اگر حامیان مالی بیشتری پیدا شوند ،به طور قطع کارهای خوبی از جمله حضوردر رقابت های لیگ و زیر گروه را می توان انجام داد یا امکان حضور تعداد تیم بیشتر را فراهم کرد چون والیبال این ظرفیت را در استان دارد و اقشار مختلف مردم حتی در برخی روستا ها به این رشته علاقه مند هستند.