میوه های شب عید در 133 مرکز فروش استان

رحیم زاده – توزیع میوه تنظیم بازار توسط133 مرکز فروش از روز گذشته در استان شروع شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به  خرید و ذخیره سازی میوه تنظیم بازار گفت: توزیع پرتقال و سیب تنظیم بازار از روز گذشته در استان شروع شد.
مهندس«ولی پور» میزان ذخیره سازی میوه های تنظیم بازار در سردخانه استان را  بیش از 300 تن پرتقال رقم والنسیای جنوب و 200 تن سیب درختی رقم سمیرم و دماوند بیان کرد و افزود: میوه تنظیم بازار 26 اسفند ماه جاری بین عوامل توزیع و از روز گذشته هم  بین مردم توزیع شد.
به گفته وی بر اساس تقویم زمانی مصوب کمیته راهبری تنظیم بازار میوه استان، توزیع این میوه ها  در دو مقطع زمانی 27 تا 30 اسفندماه جاری ودر نوبت بعدی از 3 فروردین ماه سال آینده شروع و تا پایان نوروز ادامه دارد .
وی قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال تنظیم بازار را در استان 3 هزارو 900 تومان اعلام کرد و افزود: برای توزیع متعادل و منطقی،  توزیع میوه تنظیم بازار بین شهرستان ها بر اساس شاخص جمعیتی انجام می گیرد.
به گفته وی در استان 133 عامل فروش میوه تنظیم بازار فعال و از این تعداد 40 مورد مربوط به بیرجند است.
وی تاکید کرد: بر اساس تجربیات سنوات گذشته ، ذخیره سازی میوه تنظیم بازارپاسخگوی نیاز مردم استان است و برای اطمینان بیشتر علاوه بر این میزان ذخیره سازی انجام شده پرتقال وارداتی نیز خریداری شده که در حال حمل به استان است.