یادداشت

عید واقعی

حال که درآستانه سال نو قرار داریم بد نیست که دنبال یک واقعیت بگردیم واینکه در هیاهوی عید وسال نو متوجه نیستیم که یک سال از عمر ما گذشته وسرمایه گران بهای عمر را از دست دادیم، ما می توانستیم هرروز عمرمان را عید داشته باشیم،چون مولای ما امیرالمومنین (ع)فرمود : هرروزی که در آن معصیت ونافرمانی خدا نشود آن روز عید است وترک گناه ما زمینه عید واقعی را به وجود می آورد وآن وقتی است که امام مهدی(ع) ظهور می کند، آن روز عید واقعی خواهد چرا که در اعیاد دیگر به تعبیر امام صادق(ع) حزن و اندوه اهل بیت(ع) تازه می شود. «هیچ عیدی نیست ،مگر آن که درآن حزن و اندوه آل محمد تازه می شود، از امام علت آن را پرسیدند؟ امام فرمودند: چون حق اهل بیت(ع) در دستان دیگران است».
روز ظهور، عید واقعی خواهد بود چرا که تمام حزن و اندوه اهل بیت(ع) تمام می شود  و تمام شکوه و عظمت اهل بیت دوباره برمی گردد . زیرا که امام مهدی(عج) حق اهل بیت را می گیرد و به آن ها برمی گرداند . پیامبر(ص) در این زمینه می فرماید «مهدی حق خداوند و هر حقی را که برای ماست خواهد گرفت».
در روایتی آمده که ظهور امام زمان(عج) در روز نوروز خواهد بود . این روایت چه درست باشد یا نباشد می توان این را گفت که روز ظهور امام زمان(ع) نوروز خواهد بود و روزی نو ، روزی که تمام طراوت نوروزی و بهاری به همه عالمیان هدیه داده می شود، و از ظلم و ستم خبری نخواهد بود، جهان را سراسر عدل و داد فرا خواهد گرفت  همان گونه که از جور و ستم پر گشته بود .
پس بیائید در این ایام کاری کنیم که قلب مقدسش راضی باشد وبرای فرجش دست به دعا برداریم ،اللهم عجل لولیک الفرج  .
دافعی