امام جمعه فردوس :

اثری از اقدام و عمل دراقتصاد مقاومتی کشور دیده نشد

عکس: باکمالباکمال _ در سالی که گذشت اثری از اقدام وعمل دراقتصاد مقاومتی کشور دیده نشد.
امام جمعه فردوس  در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: مردم آثاری را از اقدام وعمل دربحث اقتصاد مقاومتی مشاهده نکردند و همچنان شاهد رکود، بیکاری،گرانی و مشکلات متعدد هستند و باید با کار وتلاش برای حل مشکل مردم به گلایه های آنان خاتمه داد. حجت الاسلام والمسلمین «بابایی» افزود: آنهایی که به دشمن اعتماد می کنند بدانند که این اعتماد نفوذ را درپی دارد و باید منتظر عواقب خطرناک نفوذ دشمن  باشند .
وی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)  ایشان را الگوی مناسبی برای بانوان دانست و بیان کرد: عمل به سیره حضرت زهرا (س) تضمین کننده سعادت دنیا وآخرت است .
خضری دشت بیاض
الگوی مسلمانان

سدیدی _امام جمعه خضری دشت بیاض هم در خطبه های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا (س) در خانه‌داری، شوهرداری و تربیت فرزندان الگوی تمام عیار هستند و در عمر کوتاه خویش فرزندانی تربیت کردند که در شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، ایثار و گذشت و... برای تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان اسوه و الگو شدند.
حجت الاسلام والمسلمین «مدنی» با این خطاب که بانوان همسرداری را از فاطمه (س) بیاموزید افزود: خانواده کوچکترین و مهمترین بخش هر جامعه است و اگر در مسیر صحیح تربیتی حرکت کند، آثار و برکاتش شامل حال همه جامعه می شود و اگر خدای نکرده در مسیر نادرست باشد آثار مخرب آن شامل حال همه جامعه خواهد شد.
وی درادامه به تحصن علما ومردم خراسان جنوبی دراعتراض به سخنان چندوقت پیش استاندار اشاره کرد وافزود: اگر کسی به دین ومقدسات دینی جسارت کند وشما بی تفاوت باشید بدانیدکه نسبت به دین واعتقادات دینی ومذهبی خودتان بی تفاوت بوده اید پس دراینجا سکوت جایزنیست .
آیسک
تاکید مقام معظم رهبری

عرب نجات- امام جمعه آیسک نیز در جمع نماز گزاران  با اشاره به نام گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری بر اصل حل شدن مشکلات اقتصادی مردم در این سال تاکید کردند. حجت الاسلام و المسلمین «عرب»  افزود: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی و کامل اجرا شود همه مشکلات مردم برطرف می گردد و ما تاثیر آن را در زندگی مردم خواهیم دید. وی با اشاره به مساله رکود، بیکاری و .. خواستار توجه ویژه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم شد.
طبس
مدیریت زمان

توسلی _حجت الاسلام والمسلمین «مودب» امام جمعه موقت طبس در جمع نماز گزاران بر مدیریت زمان در زندگی تاکید کرد و گفت: باید در زندگی مدیریت زمان داشت یعنی اینکه از فرصت ها و لحظه هایی که داریم بهترین استفاده را داشته باشیم، این موضوع می تواند با اهداف و انگیزه های متفاوتی انجام شود و چه نیکوست که این انگیزه ها جنبه الهی داشته باشد.
اسدیه
کاهش تکیه بر اقتصاد نفتی

رحیم زاده -حجت الاسلام والمسلمین«حسینی» امام جمعه اسدیه در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به روز ملى شدن صنعت نفت، گفت: باید با سیاست گذاری کلان و دوری از خام فروشی، سهم اقتصادی و درآمدی کشور از نفت را افزایش و میزان تکیه اقتصاد بر فروش نفت را کاهش داد.
قهستان
کینه ها را پاک کنیم

فاطمی-امام جمعه قهستان در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به قرار داشتن در آستانه نوروز گفت: مردم کینه ها را کنار گذاشته و صله رحم را انجام دهند چرا که با نزدیکی دل ها باران رحمت و برکات خداوند نازل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین «خزاعی» ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی بابت توزیع هزاران سبد غذایی در نوار مرزی استان برای محرومان ، افزود: باید در کنار شادی نوروز به محرومان کمک کرد.
عشق آباد
نگاه اسلام به زن

رنجبر_امام جمعه عشق آباد در خطبه های نماز جمعه گفت: نگاه اسلام به زن با نگاهی که فرهنگ مبتذل غرب به او دارد متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمین «مظاهری» افزود:در دین اسلام بر خلاف فرهنگ اروپا زن اسوه ای برای تربیت فرزندان است و زنان معلم انسان ها هستند .
 وی با اشاره به سخنان اخیر استاندار گفت: فارغ از هر جناح و حزبی هر فردی که نسبت ناروا به اسلام  بزند نباید در منصب مدیریتی باقی بماند.
درح
الگو بگیرید

امام جمعه درح هم در جمع نمازگزاران گفت: باید از اهل بیت به خصوص زهرای مرضیه(س) الگو بگیرید چرا که جان خود را برای حفظ اسلام از دست دادند. حجت الاسلام والمسلمین «راستگو» افزود:آنچه می تواند بشر را به سعادت برساند بهره گرفتن از احکام اسلام است. به گفته وی اخیرا سخنان هنجار شکنانه ای در استان شنیده شد که بر خلاف احکام اسلامی است و باید با این افراد که در رده های بالای اجرایی هستند برخورد شود.
نهبندان
فصل زنده شدن طبیعت

امام جمعه نهبندان در خطبه های نماز جمعه گفت: نوروز فصل زنده شدن طبیعت است و در گذشته رسومی در بین مردم حاکم بوده از جمله دید وبازدید، اهتمام به بهداشت وخانه تکانی،هدیه دادن، تبریک وشادباش گفتن،که اسلام این سنت ها را مورد تاکید قرار داده است .
حجت الاسلام والمسلمین «خزایی» افزود: نوروز، روز عبادت وبندگی خداست و در اعیاد انسان به معنویت، عبودیت وبندگی خدا بازگشت می کند.
شوسف
اقتصاد مقاومتی تمام نمی شود

مقیمی – حجت الاسلام و المسلمین «محمود نوری» امام جمعه شوسف در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اتمام سال 95 گفت : سال 95 رو به اتمام است و شاید تاریخ مصرف شعار این سال هم در ذهن برخی تمام شده به نظر برسد، اما آنچه باید مسئولان و دلسوزان نظام و کسانی که ولایتمدار هستند و درد دین دارند به آن  توجه داشته باشند این است که جامعه اسلامی ما مورد بغض دشمنان است و از ناحیه آنان به هیچ عنوان فتح بابی برای ما نخواهد شد.
سرایان
استفاده از فضایل حضرت زهرا (س)

 حجت الاسلام و المسلمین «یوسف  پور» امام جمعه موقت سرایان با تبریک روز زن و عید نوروز خواستار حضور مردم در مراسم ولادت حضرت فاطمه (س) و استفاده از  فضائل  آن حضرت شد.  وی به موضوع تحصن علما در وقایع اخیر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این تحصن با بیانیه پایان یافت و نتیجه اش هرچه می خواهد،  باشد ، مهم این است که علما به وظیفه خود مبنی بر حفاظت از قرآن و دین و دفاع از حق عمل کردند.
زیرکوه
درس حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام و المسلمین «مرتضایی نیا» امام جمعه زیر کوه در جمع نماز گزاران با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: مهمترین وظایف زن فرزندآوری و خانه داری است و حضرت زهرا زیباترین درسهایی که به  بانوان امت آموخت عفت و حجاب بود .
بشرویه
حفاظت از وحدت

حجت الاسلام و المسلمین «محمد شمس الدین» امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مناسبت های هفته پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بنیانگذار انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
آرین شهر
الگوی ولایت مداری

سالخورده_حجت الاسلام والمسلمین «فرح بخش» امام جمعه آرین شهردرخطبه های نماز جمعه باتبریک ولادت حضرت فاطمه (س) درسخنانی گفت: بهترین درسی که می توانیم ازاین بانوی گرامی بگیریم ولایت مداری و ولایت پذیری است.
وی درادامه به تحصن علما و جمعی از مردم خراسان جنوبی دراعتراض به سخنان استاندار اشاره کرد و افزود: اگر کسی به دین و مقدسات دینی جسارت کند و شما بی تفاوت باشید بدانیدکه نسبت به دین، اعتقادات دینی ومذهبی خودتان بی تفاوت بوده اید.
خوسف
تحصن برای دفاع از ارزش ها

حجت الاسلام والمسلمین «شاهبیکی» امام جمعه خوسف در جمع نماز گزاران با توضیح جریان تحصن روحانیان و علمای خراسان جنوبی گفت: تحصن ها به خاطر دفاع از دین و ارزش های نظام و انقلاب و یک تکلیف بود و هیچ بحث سیاسی نبود .
وی در مورد نام نویسی انتخابات شهر و روستا افزود: انسان های صالح ، کارآمد، نجیب، دلسوز و اهل کار به صحنه بیایند و ثبت نام کنند تا مردم بتوانند بهترین ها را انتخاب کنند.
زهان
تربیت فرزندان

حجت الاسلام و المسلمین «محمدی» امام جمعه زهان با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)  و روز زن ، در جمع نماز گزاران نقش زنان را در  تربیت فرزندان بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: خداوند هیچ مخلوقی شبیه حضرت خدیجه ،حضرت مریم، حضرت فاطمه و آسیه نیافریده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت رهبر کبیر انقلاب ادامه داد: ایستادگی در مقابل ابرقدرت های خارجی، اهمیت دادن به توان ملت ها، اصرار به وحدت مسلمین، مردمی بودن نظام و حفظ آن و توجه به مبارزه با رژیم صهیونیستی از مهم ترین ویژگی های امام راحل بود.
قاین
انتخاب فرد اصلح

حقانی _امام جمعه قاین هم در خطبه های نماز جمعه  بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری  تاکید کرد و گفت: باید افراد توانمند کاندیدا شوند.
حجت الاسلام و المسلمین «اصفهانی» افزود:مردم و مسئولان باید قبل و بعداز انتخابات با هم  متحد باشند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند و در این راستا باید از دستورات ائمه و معصومین بهره بگیرند .