دسکتاپ

تبدیل گوشی به رایانه رومیزی
سامسونگ ابزاری به نام DeX طراحی کرده که با استفاده از آن می توان گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به رایانه های رومیزی برای انجام امور شخصی و اداری تبدیل کرد.
DeX یک ابزار قابل حمل ساده است که تنها 230 گرم وزن دارد و برای استفاده از آن کافی است یکی از گوشی های یاد شده و یک نمایشگر با پشتیبانی از HDMI را در اختیار داشته باشید. همچنین این ابزار ارتباط بلوتوثی با صفحه کلید و موشواره را ممکن می کند.
 DeX دارای یک پورت Ethernet و دو پورت USB 2.0 است، بنابراین می توان با سیم هم آن را به شبکه های خانگی، صفحه کلید و موشواره متصل کرد.
رایانه ای که به این شکل در دسترس قرار می گیرد برای گشت و گذار در اینترنت و اجرای برنامه های اداری ساده مانند آفیس، گوگل داکس و برخی برنامه های اندرویدی مفید است.


درهای کالسکه روی خودروی چینی
یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی طرح اولیه خودروی SUV در نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای را ارائه کرده که در آینده قابلیت رقابت با خودروهای ژاپنی و اروپایی را خواهد داشت.
طرح اولیه تیگو یک SUV مرتفع است که شبیه اسکودا ویژن و آیودی e-tron است. سقف آن نیز شبیه خودروی BMW X6 است. علاوه بر سقف شیب دار، درهای جالب این خودرو نیز جلب توجه می کنند. در این نوع درها که suicide doors نام گرفته اند، لولاهای در به جای جلو در عقب قرار دارند. بنابراین درهای خودرو شبیه کالسکه های قدیمی باز می شوند. علاوه برآن  ورود و خروج از چنین درهایی آسانتر است.
کابین تیگو نیز مجهز به فناوری های مختلفی خواهد بود که در اتومبیل های خودران به کار می رود. همچنین صندلی های خودرو مجهز به هدفون های بلوتوثی هستند.


خطرناک ترین دوچرخه دنیا
دوچرخه یک وسیله نقلیه پدالی است که با نیروی انسان حرکت می‌کند و افرادی که از آن استفاده می کنند در مقابل تنش‌های روانی و بسیاری از بیماری ها و مشکلات زندگی تحمل و مقاومت بیشتری دارند و به عنوان یک وسیله نقلیه دوست دار محیط زیست نیز شناخته می شود.
در کنار مزایا، این وسیله به طور قطع معایب و مشکلاتی نیز دارد و می تواند بسیار پرخطر هم باشد. فردی به نام "کولین فورز" با ابتکار جالب دوچرخه ای را ساخت و به نمایش گذاشت که با موتور جت کار می کند.
این دوچرخه که ظاهری عجیب نیز دارد بسیار سریع حرکت می کند و سرعتی برابر80کیلومتر را به ثبت رسانده است .  "کولین فورز" این دوچرخه را با وسایل اسقاطی ساخته و هنگامی که برای بالا بردن سرعت خودش گاز می دهد آتشی عجیب از لوله اگزوز آن خارج می شود. گفته شده این دوچرخه به عنوان دوچرخه ناامن نیز شناخته شده است.


ساخت آیفون از مواد بازیافتی
شرکت اپل اعلام کرده برای حفظ محیط زیست از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی در آیفون، مک بوک و تمام محصولات دیگرش استفاده می کند.
تحقیق ها نشان داده  ۱۶۵ پوند مواد خام اولیه در هر تلفن هوشمند وجود دارد. این درحالی است که منابع این مواد اولیه در حال زوال هستند.
به همین منظور شرکت اپل اعلام کرده برای حفظ منابع اولیه زمین و خالی کردن معادن فلزات، محصولات خود را به طور کامل از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی تهیه می کند. بیشتر دستگاه های موبایل از ترکیب موادی مانند تانتالوم، روی، مس، تنگستن و کبالت ساخته می شود.


تایرهای بدون پنچری
پنچر شدن لاستیک وسیله نقلیه همیشه واقعه ای بسیار ناراحت کننده و دردسر ساز است.
با انگیزه خلاصی از این مشکل مهندسان کمپانی بریجستون اقدام به طراحی یک تایر بی نیاز از باد کرده اند که تمام خصوصیات تایرهای معمولی را داراست.
این تایر در بین لایه داخلی و خارجی خود پره های پلاستیکی را جایگزین هوا کرده است که همین مسئله ظاهری عجیب و غریب به آن بخشیده اما در عوض قابلیت های ارتجاعی و ضربه گیری آن مشابه یک تایر معمولی است.
علاوه بر پنچرنشدن، نوآوری بریجستون دیگر نگرانی از ترکیدگی لاستیک را نیز به طور کامل برطرف می کند ضمن این که انتظار می رود نگهداری از این نوع تایرها بسیار ساده تر و کم هزینه تر از نمونه های فعلی باشد.


چاپ اشکال شیشه ای با چاپگر سه بعدی
محققان موفق شده اند برای اولین بار با چاپگر سه بعدی اشکال شیشه ای بسازند که ابعاد بسیار کوچکی دارند.
با استفاده از این روش می توان شیشه را در خانه سازی نیز به کار برد. تاکنون اشیایی که با چاپگر سه بعدی ساخته شده اند، همگی از جنس پلیمر بوده اند اما شیشه یک ماده ایده آل برای چاپ به حساب می آید زیرا ویژگی های فیزیکی و بصری خارق العاده ای دارد.
برای تولید اشکال شیشه ای در چاپگر سه بعدی فقط به پودر بسیار ریز شیشه نیاز است که به مایع تبدیل شده باشد. جالب آنکه جزئیات ریز اشکال شیشه ای را نیز می توان با چاپگر ایجاد کرد. گرما دادن به اشیای چاپ شده در کوره ای با دمای هزار و۳۰۰ درجه سانتیگراد هرگونه ناخالصی را از بین می برد.


عینکی برای فیلم برداری
یک شرکت نوپا عینک آفتابی ساخته که علاوه بر محافظت از چشم فرد در برابر اشعه خورشید، قابلیت فیلم برداری از مناظر و ثبت صوت را نیز دارد.
در این عینک نوعی دوربین قرار دارد که از دسته آن بیرون می آید و از مناظر فیلم برداری می کند.  به نظر می رسد استفاده از این عینک بسیار ساده است. در دسته چپ آن دوربینی با زاویه باز ۱۰۸۰p/۳۰fps قرار دارد.   به طور معمول دوربین خاموش است اما هنگامی که کاربر بخواهد  فیلمبرداری کند، دوربین را از دسته بیرون می آورد. این دوربین به طور خودکار روشن شده و فیلم برداری را آغاز می کند. مناظر فیلم برداری شده روی یک کارت micriSD ثبت می شود.  
طبق گفته شرکت سازنده، این دوربین دارای باتری داخلی است که با هر بار شارژ کامل باتری می توان یک ساعت و نیم فیلم برداری کرد. همچنین میکروفونی برای ثبت صوت وجود دارد و خود عینک نیز قابلیت دفع  ۹۹ تا ۱۰۰ اشعه UV-A و UV-B نور خورشید را دارد.


تبدیل مفاهیم ذهنی به متن
به تازگی شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده در حال کار روی تکنولوژی است که قادر است هر آنچه کاربر در ذهن خود قصد دارد به زبان بیاورد را بدون دخالت کاربر به متن تبدیل کند.
در واقع فیس بوک در حال کار روی تکنولوژی است که به وسیله آن می تواند واسط کامپیوتری ذهنی را ابداع کند که شاید روزی امکان ارتباط کاربران تنها با ذهن را فراهم آورد.
براساس گفته های «مارک زوکر برگ» مدیر عامل فیس بوک ، این پروژه در حال حاضر در آزمایشگاه سخت افزار فیس بوک در حال انجام است. تاکنون جزئیات کمی از این آزمایشگاه تخصصی در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است.


آگاهی از شبکه های موبایل
Network Signal Info اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با شبکه‌ ارتباطی موبایل مانند وای فای یا سیم‌کارت نمایش می‌دهد.
توسط این اپلیکیشن می‌توانید شبکه‌ای را که سیم کارت یا WiFi شما به آن متصل شده است، به‌طور دقیق آنالیز کنید و اطلاعات جالبی درباره‌ آن‌ها به دست آورید.
از سوی دیگر Network Signal Info ویجت‌های مختلفی نیز در اختیار شما خواهد گذاشت که به لطف آن‌ها می‌توانید میزان سیگنال و قدرت ارتباط سیم کارت و وای فای را به‌صورت گرافیکی و جذاب در صفحه‌ خانگی در اختیار داشته باشید.
ویجت‌های موجود در Network Signal Info از چند سایز مختلف پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید بنا بر سلیقه‌ خود، بهترین مورد را برای نمایش انتخاب کنید.