استارت

پژو 2008؛ اولین خودروی برجامی ایران خودرو

پژو 2008 به عنوان اولین خودروی برجامی ایران خودرو در قالب سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و پژوی فرانسه در ایران تولید شده و آن طور که مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرده اواخر اردیبهشت نیز به بازار می آید.
پس از انتشار تصاویر این خودرو در سایت ها و خبرگزاری ها، بسیاری از علاقه مندان این خودرو و کسانی که منتظر خرید آن هستند تصور یک خودروی شاسی بلند را از 2008 داشتند اما باید بدانید این خودرو یک کراس اوور است که از لحاظ سایز می توان آن را بین یک SUV شاسی بلند و یک خودروی سواری توصیف کرد.
پژو 2008 مدل 2017 با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ در ایران عرضه خواهد شد که این موتور توانایی تولید 165 اسب بخار را داشته و حاصل نیروی تولید شده را به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می کند.شتاب صفر تا 100 اعلام شده برای 2008 معادل 11.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز معادل 190 کیلومتر بر ساعت است.
در پژو 2008 اولین چیزی که راننده با آن ارتباط برقرار می کند ظاهر زیبا و مدرن آن است. درون کابین دارای فضای مناسب، سقف فلزی و روکش صندلی های پارچه ای است.
از دیگر امکانات این خودرو می توان به 4 عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC و  سیستم کنترل کشش TCS اشاره کرد.همچنین این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپاست.