دبیر ستاد انتخابات در گفت و گو با «خراسان جنوبی » خبر داد:

تایید صلاحیت 5417 نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان

حیدری – صلاحیت 5 هزار و 417 داوطلب ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی تایید شد.
دبیر ستاد انتخابات استان در گفت و گو با «خراسان جنوبی » تعداد افراد تایید و رد صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان را اعلام کرد و گفت : در مجموع برای انتخابات شورای شهر در استان 683 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 23 نفر قبل از تایید نهایی در هیئت های نظارت و اجرایی انصراف خود را اعلام کردند و 656 نفر در هیئت اجرایی تایید شدند که در نهایت هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان از این تعداد 33 نفر را رد صلاحیت کرد.
«علی جزندری» افزود : از مجموع نامزدهایی که صلاحیت آن ها در هیئت نظارت استان بررسی شده است 623 نفر صلاحیتشان احراز شد و می توانند در انتخابات سال جاری با هم به رقابت بپردازند. وی همچنین با اشاره به آمار افراد تایید و رد صلاحیت شده نهایی در مرکز استان هم عنوان کرد : در مجموع 140  نفر برای رقابت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در بیرجند نام نویسی کردند که از این تعداد 7 نفر قبل از بررسی صلاحیت ها  از رقابت در انتخابات انصراف دادند. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: از مجموع افرادی که برای شرکت در انتخابات شورای شهر بیرجند ثبت نام کرده بودند 130 نفر در هیئت اجرایی تایید شدند و صلاحیت 3 نفر از این تعداد رد شد که نتیجه این بررسی ها به هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر مرکز استان رسید و این هیئت نیز 15 نفر را رد صلاحیت کرد.
به گفته «جزندری» در مجموع 115 نفر در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر بیرجند تایید صلاحیت شدند که خود را برای رقابت و نشستن روی صندلی شورای شهر مرکز استان آماده می کنند. وی در ادامه سخنانش  بیشترین آمار ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان را مربوط به طبس با 148 نفر اعلام کرد و یادآور شد  کمترین میزان ثبت نام هم مربوط به بشرویه با 30 نفر بود ، همچنین بیشترین آمار انصرافی بین شهرستان های استان 7 نفر و مربوط به بیرجند است.
«علی جزندری» اضافه کرد: بیشترین تعداد داوطلبانی که توسط هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان ها تایید شده اند مربوط به طبس با 138 نفر و کمترین مربوط به بشرویه و سربیشه با 29 نفر است.
به گفته وی بیشترین آمار رد صلاحیت شدگان مربوط به شهرستان بیرجند با 15 نفر است  و در بشرویه ، خوسف ، قاینات و نهبندان هم هیچ فردی در هیئت نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت نشده است.
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی همچنین با اشاره به آمار بررسی وضعیت داوطلبان  انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم گفت : در مجموع 4 هزار و 995 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کردند که از این تعداد 137 نفر قبل از بررسی صلاحیت ها از ادامه رقابت انصراف دادند.
«جزندری» افزود : هیئت های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا 4 هزار و 827 نفر را تایید کردند که در نهایت هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی روستا 33 نفر از این تعداد را رد صلاحیت کردند و در نهایت  4 هزار و 794 نفر  از ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی روستای استان در گردونه باقی ماندند  و می توانند در انتخابات 29 اردیبهشت ماه با هم به رقابت بپردازند.
دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد : در مرکز استان هم برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا 966 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد 26 نفر انصراف دادند و 924 نفر در هیئت های اجرایی تایید شدند. به گفته «جزندری» هیئت نظارت بر انتخابات بیرجند 916 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان را تایید و 8 نفر را هم برای نشستن روی صندلی شورا حائز صلاحیت ندانست.
 وی اضافه کرد: در مجموع برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 5 هزار و 678 نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد 160 نفر انصراف داده و 62 نفر در هیئت های اجرایی صلاحیتشان احراز نشد. وی ادامه داد : در بررسی های نهایی هیئت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی 5 هزار و 417 نفر  تایید صلاحیت شدند.