از گوشه و کنار استان

سم پاشی غیراصولی کار دست دامدار دیهوکی داد
استاد- 10 راس دام سبک و یک راس گوساله حین سم پاشی دامداری توسط دام دار دیهوکی تلف شدند.  به گفته مسئول پست دامپزشکی دیهوک روز گذشته 10 راس دام سبک و یک راس گوساله به دلیل سهل انگاری یک دامدار در مخلوط کردن سم با آب برای سم پاشی فضای دامداری تلف شدند .
«شفیعیان»میزان خسارت وارده به دامدار را 90 میلیون ریال اعلام کرد و این که این دامها بیمه نبودند .به گفته وی در گذشته نیز دو مورد تلفات دام به علت استفاده نادرست از سم برای سم پاشی دامداری توسط دامدار در دیهوک اتفاق افتاد که در نتیجه این سهل انگاریها دامداران خسارات زیادی را متحمل شدند.


مجوز مرغداری برای شرکت سهامی زراعی نیم بلوک
سدیدی- شرکت سهامی زراعی نیم بلوک برای احداث یک واحد مکانیزه مرغ داری صدهزار قطعه ای تخم گذار وارد گود شد.
بخشدار نیم بلوک در بازدید از شرکت سهامی زراعی نیم بلوک با بیان اینکه شرکتهای سهامی زراعی می توانند در ایجاد اشتغال گامهای بزرگتری بردارند گفت: جهاد کشاورزی،بانک کشاورزی وشرکت سهامی زراعی نیم بلوک می توانند با تسهیل در ارایه خدمات کشاورزان وجوانان  را برای رونق و شکوفایی منطقه یاری کنند. "گلچین" افزود: باتوجه به اینکه بخش نیم بلوک دارای آب وزمین مرغوب وبا کیفیت است باید نیروی انسانی خوبی راهم در اختیار گرفت تا مشکلات مردم درزمینه اشتغال کمتر شود چرا که شرکتهای سهامی زراعی ظرفیت بسیار بالایی در ایجاد اشتغال وسرمایه گذاری دارند.
وی با بیان اینکه شرکت سهامی زراعی نیم بلوک مجوز پروانه بهره برداری مرغ داری صدهزار قطعه ای تخم گذار را بصورت مکانیزه دریافت کرده است گفت:علاوه بر این راه اندازی واحد شتر مرغ،پرورش زالو، افزایش تولید شیر ،کشتارگاه طیور و اجرای آبیاری نوین را به صورت برنامه های بلند مدت وکوتاه مدت در دستور کار خود دارد.
به گفته وی با توجه به اقلیم مناسب بخش نیم بلوک زمین‌های مستعد کشت محصولات مختلف کشاورزی زیاد بوده و توسعه کشت در فصول خاص می‌تواند کمک مناسبی به رونق فعالیت‌های کشاورزی در این منطقه بکند.


بهره برداری از یک طرح هادی در خوسف 
مشمولی-طرح هادی روستای مهدیه بخش مرکزی شهرستان خوسف به بهره برداری رسید. " علی نوفرستی "مدیر بنیاد مسکن شهرستان خوسف با بیان این مطلب گفت: این طرح شامل آسفالت معابر روستای مهدیه بود که با هزینه دو میلیارد و 430 میلیون ریال به بهره برداری رسید و 133 خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.


یک کشته در حادثه رانندگی محور اسفدن
براتی-برخورد وانت پیکان و موتور سیکلت در محور اسفدن - زیرکوه یک کشته برجای گذاشت. رئیس پلیس راه استان گفت : ساعت 18:30 پنجشنبه گذشته در برخورد یک دستگاه وانت پیکان و موتورسیکلت در محور اسفدن _ زیرکوه ترک نشین موتور سیکلت در بیمارستان فوت کرد. سرهنگ رضایی گفت : علت حادثه در دست بررسی است.


راهیابی تیم های دادرس طبس به المپیاد استانی
توسلی-تیم های دادرس طبس به مسابقات المپیاد استانی راه یافتند. مدرس دادرس ملی و کشوری گفت:تیمهای منتخب دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) دختران و پسران طبس توانستند به المپیاد استانی راه پیدا کنند. سید علی اصغر مزاری مقدم افزود:از چندی پیش تمرینات برای مسابقات  بصورت فشرده در پایگاه امداد و نجات هلال احمر طبس آغاز شده و برای حضور در مسابقات استانی اردیبهشت ماه جاری آمادگی وجود دارد.


اعزام بانوان بسیجی دیهوک به قم
استاد-بانوان بسیجی دیهوک به قم اعزام شدند. به گزارش خبرنگار ما فرمانده حوزه سه بسیج ابوذر غفاری دیهوک  گفت: 47 نفر از بانوان بسیجی عضو حلقه های شجره طیبه صالحین دیهوک که تا کنون موفق به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و همچنین مسجد جمکران در قم نشده بودند با همکاری پایگاههای بسیج خواهران در قالب یک کاروان زیارتی به قم اعزام شدند . سرهنگ« بشیری» افزود :شرکت کنندگان در این اردوی سه روزه به امامزاده حسین ابن موسی الکاظم طبس و دیگر بقاع متبرکه طول مسیر نیز مشرف خواهند شد .