تا انتخابات

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:
ابلاغ نتیجه بررسی هیأت‌های اجرایی به داوطلبان انتخابات شوراها

ایسنا - سخنگوی وزارت کشور گفت: نتیجه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا در هیأت‌های اجرایی روز گذشته به داوطلبان انتخابات ابلاغ شد.
سید «سلمان سامانی» افزود: بر اساس تبصره یک ماده 50 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا، «داوطلبان شرکت کننده در این انتخابات که صلاحیت آنان در هیأت اجرایی رد شده است می توانند ظرف مدت چهار روز از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شکایت خود را به ترتیب داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیأت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای اسلامی شهر به هیأت نظارت استان تسلیم کنند.


وزیر کشور :
امنیت انتخابات برای ما اصل و بنیان است

ایسنا - وزیر کشور با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات گفت: امنیت انتخابات به عنوان اصل و بنیان در اولویت ما قرار دارد.
« عبدالرضا رحمانی فضلی» در همایش سالانه فرماندهان ناجا گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که انتخابات باید در امنیت کامل برگزار شود و امنیت برای ما اصل و پایه است، لذا ما برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای برگزاری انتخاباتی امن انجام دادیم و قاطعانه در برابر جریاناتی که بخواهند امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند می‌ایستیم و هیچگونه مسامحه‌ای در خصوص ناامنی نخواهیم داشت.


هشدار پلیس فتا درباره سایت‌ها و کانال‌های جعلی نامزدهای انتخاباتی
ایسنا - رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت: برخی از مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی به نام برخی از نامزدهای انتخاباتی و مقامات دولتی به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند. اهدافی که با جعل هویت افراد معروف و مطرح اجتماعی امکان پذیر می باشد. سرگرد حمید کیانی افزود: کاربران و هموطنان باید مراقب فعالیت این افراد باشند و در عضویت یا فعالیت و تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها و مقامات دولتی و حکومتی و چهره‌های معروف مورد علاقه خود و کمپین‌های انتخاباتی بیشترین مراقبت را داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.


کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند
ایسنا - «اسفندیار اختیاری» نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس اظهارات روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌های مختلف، صلاحیت کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها تایید شده و آنها در کنار سایر کاندیداها برای عضویت در شوراهای شهر در معرض رای مردم قرار می‌گیرند.
پیش از این ابلاغیه شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداهای اقلیت‌های دینی در شوراها علیرغم تصریح قانون فعلی مورد اعتراض قرار گرفته بود که رییس مجلس در پاسخ به نامه نماینده زرتشتیان، از هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها خواست تا در این زمینه طبق قانون عمل شود.


ستادهای انتخاباتی برای ایجاد کانال های تبلیغاتی مجوز بگیرند
ایرنا - سرگرد حمید کیانی رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: ستادهای انتخاباتی در صورت نیاز به ایجاد کانال‌ها و گروه‌ های تبلیغاتی برای کاندیدای مورد نظر، لازم است بعد از اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی ‌صلاح، در زمان تعیین شده اقدام به تبلیغ کنند.


علل رد صلاحیت داوطلبان شوراها به آنان اعلام می شود
صدا و سیما - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت : علل رد صلاحیت داوطلبان شوراها به صورت مکتوب به آنان ارائه می شود.
محمودی شاه نشین افزود: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها در هیات های نظارت شهرستان ها و بخش ها، به فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام شد و داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداری ها و بخشداری ها دعوت می شوند و علل رد صلاحیتشان را به صورت مکتوب دریافت می کنند.
فهرست نهایی اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراها 18 اردیبهشت از طریق آگهی رسمی منتشر می شود.