دسکتاپ

افزایش فالوئر شگرد جدید مجرمان سایبری 
تعداد پسندها یا همان لایک‌ها، درج کامنت و افزایش تعداد دنبال کننده‌ها (فالوئر) یکی از بزرگترین دغدغه‌های نسل جوان امروزی و کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی است به نحوی که برخی کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی از هر روشی برای افزایش بازدید کننده و لایک‌ها استفاده می‌کنند.
به گفته کارشناسان در حال حاضر برخی اپلیکیشن‌ها برای افزایش فالوئر کاربران طراحی شده است به نحوی که بعد از نصب توسط کاربران و عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مختلف، تعداد فالوئرهای آنان افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد. در واقع این افراد کسانی هستند که از همین نرم‌افزار استفاده کرده‌اند.
درباره سرقت نام کاربری و رمز عبور برخی از این اپلیکیشن‌ها باید گفت که روال عادی کار به این صورت است که بعد از نصب، باید شماره تلفن همراه یا ایمیل  ورمز عبور صفحات و پیج‌های خود را ثبت کرد و با عضویت در دیگر کانال‌ها، تعداد فالوئرهای خود را افزایش داد.
به تازگی مشاهده شده برخی از این نرم‌افزارها بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور، کاربر را به صفحه‌ای جعلی لینک می‌دهد. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، از این روش به عنوان فیشینگ نام برده شده و افراد سودجو با طراحی صفحاتی جعلی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.
 
ساخت ربات برای جلوگیری از خودکشی
محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا رباتی طراحی کرده اند که قادر به پیش‌بینی ارتکاب خودکشی افراد ، شناسایی علل و عوامل تصمیم به چنین عملی است.
آنها با تزریق یک الگوریتم به اطلاعات پزشکی بیش از 3 هزار نفر که خودکشی نافرجام داشتند این ربات را طراحی کردند.
این ربات با استفاده از شناسایی عللی که منجر به تصمیم به خودکشی می‌شوند الگوهای مقابله مختلفی را تحلیل و طراحی می‌کند. روش‌هایی مانند تجویز داروهای مشخص برای درمان این افراد.
 
تویوتا به کودکان آموزش رانندگی می‌دهد
تویوتا در نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی توکیو، از مدرسه رانندگی ویژه نوجوانان به نام Camatte رونمایی می‌کند که قرار است تجربه تازه‌ و لذت‌بخشی برایشان به ارمغان بیاورد.
شرکت‌کننده‌ها به کمک شبیه‌ساز تویوتا، نحوه‌ کار با گاز، ترمز و فرمان را یاد می‌گیرند و باید مهارت‌های خود را با خودروی کوچک Camatte Petta در یک پیست مخصوص محک بزنند.
بچه‌ها با شخصی‌سازی خودروی کوچک خود وارد رقابت ‌شده و در پایان گواهینامه رانندگی اختصاصی دریافت می‌کنند. تویوتا به فکر بچه‌هایی که سن کمتر یا قد کوتاه‌تر دارند هم بوده است آن‌ها پس از فراگیری آموزش به کمک شبیه‌ساز، سوار خودروی مفهومی Camatte 57 می‌شوند و گواهینامه موقت می‌گیرند.
 
ساخت مبلمان با چاپگر سه بعدی
محققان دانشگاه «ام.آی.تی» با استفاده از روشی جدید در چاپ سه بعدی می توانند یک تکه کامل مبلمان را چاپ کنند.
با کمک این روش می توان اشیای سه بعدی بزرگ و قدرتمندی ساخت. این روش از نمونه های قدیمی سریع تر و راحت تر است.
در این روش شیء مورد نظر به جای آنکه لایه لایه ساخته شود، درون نوعی ژل معلق می ماند. هنگامی که شکل مورد نظر خشک شود، کافی است آن را از ژل خارج و استفاده کرد. با چنین روشی می توان یک تکه از مبلمان خانه را به طور کامل چاپ کرد.
 
سونی اکسپریا ایکس زد با رنگ قرمز 
به تازگی تصویری از مدل قرمز گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم فاش شده است.
در حال حاضر گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم در رنگ‌های مشکی، کروم درخشان و صورتی برنزی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. ‌
علاوه بر این سه رنگ انتظار می‌رود سونی گوشی هوشمند مورد اشاره را در رنگ قرمز نیز عرضه کند. به‌تازگی تصاویری از اکسپریا ایکس زد پریمیوم قرمز در برخی از منابع خبری آنلاین منتشر شده و پیش‌بینی می‌شود که سونی برنامه‌های بزرگی برای پرچم‌دارش در نظر دارد.
با توجه به درج لوگوی «NTT DoCoMo» روی مدل قرمز اکسپریا ایکس زد پریمیوم، این محصول ابتدا در کشور ژاپن عرضه خواهد شد.
 
آرسنال، اختراعی برای عکاسی حرفه ای
توسعه دهنده ای با نام «رایان استاوت» دستگاهی ساخته که می تواند بهترین تنظیمات ممکن را برای عکاسی صحنه مورد نظرتان سنجش و اعمال کند. این دستگاه «آرسنال» نام دارد که با اتصال آن به دوربین خود، می توانید بهترین تصویربرداری ممکن از صحنه مورد نظر را بسیار راحت تر از حالت معمول تجربه کنید.
«آرسنال» با مقایسه صحنه پیش روی دوربین با صدها تصویر مشابه دیگر موجود در پایگاه داده اش و بررسی مشخصات فنی آنها بهترین تنظیمات ممکن را روی دوربین حرفه ای شما اعمال خواهد کرد.
همچنین قابلیت هایی مانند ثبت عکس هایی با فوکوس های مختلف و تلفیق آنها برای ارائه تصاویری واضح و تحت فوکوس، یا عکاسی HDR برای گرفتن عکس هایی با تنظیمات متفاوت از یک صحنه و ترکیب آنها به منظور دستیابی به گستره دینامیکی وسیع تر نیز با آرسنال در دسترس هستند. «آرسنال» طول شارژ ۶ ساعتی خواهد داشت و از دوربین های کنون، نیکون، سونی و فوجی پشتیبانی خواهد کرد.
 
عینکی برای خواب راحت 
یک شرکت آمریکایی عینکی ساخته که ۱۰ دقیقه پس از استفاده ، کاربر را به خوابی عمیق فرو می برد.
شرکت Sana Health عینک خواب ساخته است. سازنده این عینک به کاربران خود قول می دهد پس از ۱۰ دقیقه استفاده از آن به خوابی عمیق فروروند.
البته عینک سانا فقط محافظی در برابر نور نیست. این عینک با قابی شبیه هدست واقعیت مجازی مکانیسم های مختلفی برای شبیه سازی صوتی و بصری در خود دارد. این شبیه سازی ها، الگوهایی را در مغز ایجاد می کنند که در چرخه های طبیعی خواب وجود دارند. به این ترتیب وضعیت استراحت عمیق را تلقین و بی خوابی را دور می کنند.
 
مین روبی ارزان با لاک پشت های رباتیکی
نسل جدیدی از ربات ها با الگوبرداری از لاک پشت ها ساخته شده که تخصصشان مین روبی در مناطق جنگی است.
زمانی که صحبت از مین روبی به میان می آید حرکت کند یک مزیت محسوب می شود زیرا به این وسیله می توان مین های مخفی شده در زمین را با دقت بیشتری شناسایی کرد.
گروهی از محققان به این نتیجه رسیده اند که با ساخت مین یاب هایی که مانند لاک پشت ها حرکت آهسته ای دارند می توان از شر مین های پنهان در زیر خاک خلاص شد.
این ربات ها در حد و اندازه یک پهپاد کوچک هستند که با الگوبرداری از ساختار اوریگامی و با استفاده از مقوایی ضخیم ساخته شده اند. در دل این ساختار مقوایی، تراشه رایانه ای ارزان قیمت و موتورهای کوچکی کار گذاشته شده تا مین روبی به این وسیله هزینه زیادی نداشته باشد.
 
موبایل جدید اوکیتل با باتری پرقدرت 
اوکیتل گوشی جدید خود از سری K به نام K10000 Pro را مجهز به باتری 10 هزار میلی‌آمپر ساعت راهی بازار کرد.
این گوشی متفاوت که در طراحی آن از چرم ، پلاستیک و فلز به صورت توام استفاده‌شده شکل و شمایل خاصی به خود گرفته است و به درد کاربرانی که می‌خواهند متفاوت باشند می‌خورد.
 دور دوربین 13 مگاپیکسلی عقب را یک پوسته فلزی محکم و شیک احاطه کرده تا گوشی 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 در کنار کلیدهای خاص تعبیه‌شده، دیزاینی عالی را از خود نشان دهد.
پردازنده این گوشی میان رده از نوع مدیاتک  MT6750T با سرعت 1.5 گیگاهرتز در کنار 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی تعریف ‌شده است.
دوربین سلفی گوشی 5 مگاپیکسل و اندروید آن نوقای 7 است که به فناوری شارژ سریع مجهز شده است. اما از همه جالب‌تر قیمت 219 دلاری آن است که کاربر را ترغیب به خرید می‌کند.