سیاسی و بین الملل

اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت ا... خامنه‌ای 
در حسینیه امام خمینی (ره)
ایسنا - هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبرانقلاب اسلامی، همه‌روزه به جز جمعه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برقرار می‌باشد.
 این مراسم از ساعت ۱۲ با جزءخوانی قرآن کریم آغاز شده و سپس با اقامه‌ نماز جماعت و بیان احکام شرعی ادامه می‌یابد. عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.
 
دستور به دستگاه‌ها برای عمل به وعده‌ها
تسنیم - «احمدی پور» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دیدار خود با روحانی پس از انتخابات گفت: رئیس جمهوری  دیدار خصوصی با بنده نداشتند ولی تاکید و دستور به نهادها و وزارتخانه‌ها این بود که براساس مطالبات انتخاباتی و قول‌هایی که داده شده است، زمینه‌های تحقق این وعده‌های انتخاباتی هر چه سریع تر فراهم شود.
 
 
 
 
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
ایرنا - خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که به نظر می رسد کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.هنوز منابع رسمی کره شمالی در این زمینه اظهار نظر نکرده اند و از سوی رسانه های پیونگ یانگ خبری منتشر نشده است.
رویترز نیز گزارش داد ، این پرتاب موشک از طرف کره شمالی فورا به اطلاع رئیس جمهوری کره جنوبی مون جائه این رسید و وی درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت ملی را داد.
 
 
 
 
طرح تحریم ایران در سنای آمریکا قابل اعتنا نیست 
صدا و سیما - سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: طرح تحریم کشورمان در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از جمله ده ها طرح ابتر و ناقصی است که در یک سال گذشته مطرح شده و به جایی نرسیده است و قابل اجرا و اعتنا نیست.
بهرام قاسمی گفت: این ها مباحثی است که ازجانب برخی در این کمیته ها مطرح می شود اما آنچه برای ما قابل اعتناست سیاست های دولت آمریکاست که اگر این طرح ها و لوایح در این کمیته تصویب شود و نیز به تصویب دو مجلس آمریکا برسد و در نهایت رئیس جمهوری این کشور آن را امضا کند جنبه اجرایی خواهد یافت که در آن صورت باید در قبال آن واکنش نشان دهیم.
 
 
 
مصر خواهان ایجاد "منطقه امن" در مثلث مرزی با سودان و لیبی
ایسنا - نیروهای ارتش و پلیس مصر به تقویت حضور خود در نزدیکی مرزهای غربی مصر با لیبی و در مثلث مرزی با لیبی و سودان ادامه می‌دهند.
یک منبع مصری اعلام کرد که ارتش مصر مصمم است نه تنها مرزهای غربی را پاکسازی کند بلکه منطقه امنی را ایجاد کند که مانع از ورود هر گونه نیرویی به آن شود. وی گفت که از طریق همکاری اطلاعاتی تلاش می‌شود تا این منطقه امن تضمین شود و در این میان همکاری‌ با ارتش ملی لیبی صورت بگیرد تا زمینه ساز این شود که این منطقه امن به دیگر مرزها نیز سوق پیدا کند.
 
 
 
تدارک داعش برای حمله به روسیه
العالم - هزاران نفر از عناصر داعش در حال تمرین و آماده سازی خود در کوه های افغانستان برای حمله به روسیه هستند. پس از اقدام روسیه برای حمله به مواضع داعش در سوریه هزاران نفر از عناصر این گروه در کوه های افغانستان گردهم آمده و در حال آماده سازی خود برای حمله به روسیه هستند. آمریکا و دیگر کشورهای غربی همواره به عنوان هدف نخست داعش و القاعده محسوب می شدند اما اتحاد مسکو با دمشق و نقش روسیه در مبارزه با داعش در سوریه موجب شده تا این گروه در اندیشه تلافی اقدامات مسکو باشد.