گوناگون

تکلیف تعرفه‌های ۹۶ را روشن کنید
ایسنا - رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن گلایه از تکرار تجربه سال‌های گذشته درباره تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی، از شورای عالی بیمه خواست برای  تعیین تکلیف تعرفه‌های بخش خصوصی هر چه سریع‌تر تشکیل جلسه دهد. 
دکتر علیرضا زالی در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال جاری، گفت: خواهشم آن است که رسانه‌ها گلایه‌های جدی ما را در این زمینه منتقل کنند.
 طبق قانون باید انتهای سال ۹۵ تعرفه‌های دولتی، خصوصی و غیردولتی اعلام می‌شد؛ این در حالی است که اکنون در خردادماه قرار داریم و هنوز از تعرفه‌ها خبری نیست. 
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر:
تب کریمه کنگو ۳۱ مبتلا و ۳ فوتی داشته است
مهر - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: تا کنون سه نفر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده اند.
دکتر گویا افزود: تا کنون ۳۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و ۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به ورود دام های قاچاق از مرزهای شرقی و غربی کشور، گفت: بیشترین افراد مبتلا در این مناطق ساکن هستند.
 
 
مشکل توزیع گوشت گوسفند 
به زودی حل می شود
مهر - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: مشکل توزیع گوشت گوسفند در دو سه روز آینده حل خواهد شد. مهرفرد افزود: دامداران به علت خوب بودن وضعیت مراتع دام خود را به بازار عرضه نکرده اند به همین خاطر ما اقدام به واردات گوشت قرمز کردیم و هم اکنون گوشت گوساله به صورت منجمد با قیمت ۲۲ هزار تومان به وفور در سراسر کشور موجود است.
 
استفاده از کفش پاشنه بلند در رانندگی ممنوع
مهر - رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی به بانوان توصیه کرد در حین رانندگی از کفش های پاشنه بلند استفاده نکنند چرا که کفش های با پاشنه بیشتر از ١٠ سانتی متر باعث ناتوانی در رانندگی و تصادف می شود.
سرهنگ داوود قاسمیان، افزود: انتخاب کفش مناسب برای رانندگی این فرصت را فراهم می کند تا فشار لازم و استاندارد روی پدال ها، ترمز و گاز فراهم شود.
سرهنگ قاسمیان گفت: استفاده از کفش های پاشنه بلند در رانندگی مشکل ساز خواهد بود زیرا هردو پدال ترمز و گاز با پاشنه کار می کنند و با وجود کفش پاشنه بلند اصطکاک کافی ایجاد نمی شود.
 
افزایش یارانه مستمری‌بگیران به ۲۴۰هزارمیلیاردتومان در سال۹۶
خانه ملت - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه یارانه تولید قطعا در سال ۹۶ پرداخت می شود، از افزایش یارانه مستمری بگیران از ۷۱هزار میلیارد تومان به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ خبر داد. 
محمدباقر نوبخت گفت: در سال های اخیر نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در تبصره 14 ذکر می شد، که در بودجه سال 96 تصریح شده که دولت از منابع هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش، افزایش اشتغال و افزایش یارانه تولید استفاده کند.