رویداد

مدیرکل راه آهن شرق اعلام کرد: 
ایستگاه راه آهن طبس جزو 8 اولویت اول تغییر و نوسازی 
فرخ نژاد- ایستگاه راه آهن طبس جزو  8 اولویت اول تغییر و نوسازی ایستگاه های راه آهن کشور است.
مدیرکل راه آهن شرق در گفتگو با «خراسان جنوبی» با بیان این که تغییر و نوسازی 30 ایستگاه راه آهن جزو برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است گفت: از این تعداد تغییر و نوسازی 8 ایستگاه در اولویت قرار گرفته است که ایستگاه راه آهن طبس جزو این اولویت ها به حساب می آید.
مهندس«ابراهیم اقبالی» افزود: به تازگی هم یک تیم کارشناسی برای مشاوره و بررسی تغییر و نوسازی ایستگاه راه آهن طبس به این شهرستان سفر می کند تا بعد از آن طراحی را برای تغییر، نوسازی و توسعه عملیاتی کند. همچنین این اداره کل در برنامه دارد در سال جاری بارگیری و حمل بار به مبادی بندرعباس، صنایع ذوب آهن و فولاد که در سال گذشته4.5 میلیون تن  بود را به دو برابر افزایش دهد.
 
615کیلومتر راه روستایی استان نیازمند آسفالت
رنجبر_ 615کیلومتر راه روستایی در استان نیاز به آسفالت دارد. مدیر کل راه وشهر سازی در گفتگو با خراسان «جنوبی» به 11هزار و 300کیلومتر راه روستایی در استان اشاره کرد  که 615 کیلومتر نیاز به آسفالت دارد.
«جعفری» افزود: چنانچه این 615کیلومتر آسفالت شود تمام روستاهای با جمعیت بالای 20خانوار از راه آسفالته برخوردار می شوند. به گفته وی تا قبل از سال 93طول راههای روستایی 4هزار و 768کیلومتر بود و سال گذشته 200کیلومتر راه روستایی احداث شد اما طی سه سال گذشته آمار راههای روستایی به 5هزار و470کیلومتر رسید. وی ادامه داد: هم چنین 199کیلومتر پروژه در حوزه راه روستایی و در قالب اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که تا کنون 150کیلومتر آن احداث شده است. وی با بیان اینکه در سال جاری  برنامه هایی برای احداث راههای روستایی مد نظر بوده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، گفت: در سالهای 94 و95 ،516کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر 881 هزار میلیون ریال احداث و تکمیل شد که با تکمیل این راهها تا پایان سال گذشته ،41روستا با جمعیت 5 هزار و 39خانوار از راه آسفالته بهره مند شدند.
 
4 مصدوم درواژگونی 405 
رضایی -  واژگونی یک دستگاه سواری پژو405در کیلومتر 70محور طبس -  یزد چهار نفر را مصدوم وروانه بیمارستان کرد. فرمانده انتظامی طبس گفت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی خودروی پژو 405 در کیلومتر 70 محور طبس –یزد ماموران پاسگاه انتظامی رباط خان و نیروهای امدادی  به محل اعزام شدند . سرهنگ «محسن جلالیان» افزود : مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند یک دستگاه خودروی پژو 405 با چهار سرنشین به علت نامعلومی واژگون و راننده و سه سرنشین خودرو مصدوم و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان طبس منتقل شدند. به گفته وی کروکی صحنه تصادف تنظیم و علت حادثه در دست بررسی است .