از میان خبرها

صدور 18 سند برای اراضی فرودگاه بیرجند

مشتاق – 18 سند برای زمین های اطراف فرودگاه بیرجند صادر شد.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی از صدور 18 سند برای اراضی فرودگاه بیرجند به نام این فرودگاه خبر داد و تاکید کرد: اراضی که در تملک فرودگاه بیرجند بوده اما معارض دارد باید مستند سازی شود. از ابتدای سال جاری تا کنون 18 برگ سند برای این اراضی صادر شده است.
 «سلامی» با بیان این که 741 هکتار از زمین های اطراف فرودگاه بیرجند باید مستند سازی شود، افزود : در برخی از این زمین ها در گذشته کشاورزی می شد که معارض خصوصی دارد و باید زمین از آن ها خریداری شود و برخی دیگر هم در اختیار اداره راه و شهرسازی است که با استفاده از بند «د» ماده 69 قانون به تملک این فرودگاه درمی آید.
«سلامی» اضافه کرد : برخی دیگر از این اراضی به صورت ملی و در اختیار منابع طبیعی است که اسناد آن باید به نام فرودگاه بیرجند منتقل شود و این اقدام در حال انجام است.
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان این که 680 هکتار از زمین های اطراف فرودگاه طبس هم باید به نام این فرودگاه مستندسازی شود گفت : در حال حاضر اراضی اطراف فرودگاه طبس در اختیار منابع طبیعی است که طبق قانون می‌تواند از یک بخش دولتی به نام بخش دولتی دیگری درآید.
به گفته وی این اراضی تجمیع بوده و معارضی ندارد و ظرف ۲ ماه آینده سند قطعی آن صادر می‌شود و مراحل مستندسازی آن به پایان می‌رسد.
وی تاکید کرد: مستندسازی این اراضی با سرعت خوبی در حال انجام است و به زودی زمین های مورد نیاز به تملک شرکت فرودگاه‌ها درمی‌آید.