با خبرنگاران

«ضیافت الهی» در امام زاده های قاینات 
حقانی-طرح ضیافت الهی در ایام ماه رمضان در امام زادگان زید النار آفریز، زید ابن موسی ابن جعفر فرخ آباد، بادامک و امام زادگان سید حسن و سید افضل کومیران قاینات برگزار می شود.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات با بیان این مطلب گفت: در اجرای  طرح ضیافت الهی هر شب  یک جزء قرآن کریم قرائت و  نماز جماعت اقامه و برنامه افطاری، تفسیر قرآن کریم و حلقه های معرفت برگزار می شود.
حجت الاسلام «رحیمی» برنامه ویژه حضرت خدیجه مادر امت، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در جوار امام زادگان شهرستان با توزیع غذای نذری گرم، اطعام فقرا و مستمندان را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان برشمرد.
 
صحت انتخابات ریاست جمهوری 
در حوزه نهبندان
هاتف-صحت انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شهرستان نهبندان مورد تایید قرار گرفت.
« نظافت»رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان های نهبندان و سربیشه مهر تایید بر انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان زد و گفت:  در آخرین جلسه هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری که به صورت مشترک با حضور هیات نظارت انتخابات شهرستان برگزار شد صحت انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شهرستان نهبندان مورد تایید قرار گرفت .
 
ثبت نام 2هزار دانش آموز  قاینات در کلاس های اوقات فراغت
حقانی-بیش از 2هزار دانش آموز  قاینات در کلاس های اوقات فراغت تابستان شرکت می کنند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قاینات با بیان این مطلب گفت: بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده این تعداد دانش آموز در 8 پایگاه تابستانی، 7 پایگاه اوقات فراغت در شهر قاین و یک پایگاه در شهر خضری دشت بیاض شرکت خواهند داشت.
به گفته «رضا آذری»  دانش آموزان شرکت کننده در کلاسهای تابستانی در رشته های قرآن، ورزش و کامپیوتر و فناوری شرکت خواهند کرد.
وی مدت زمان برگزاری کلاسها را 45 روز اعلام کرد و این که سعی شده در این کلاس ها  از اساتید مجرب شهرستان استفاده شود.
وی استفاده از استخر شنا، اردوهای سیاحتی و زیارتی و سینما و برگزاری کلاسهای احکام و نماز را ازجمله برنامه های جانبی کلاسهای اوقات فراغت  برشمرد و گفت: درصورتیکه در مراکز بخش ها و شهرها و روستاها دانش آموزان به حد نصاب یعنی 100 نفر برسند کلاس اوقات فراغت در آن مناطق نیز برگزار خواهد شد.
 
فرماندار تاکید کرد 
پرهیز از موازی کاری درطرح اوقات فراغت درمیان 
دستگاه های فرهنگی شهرستان درمیان از موازی کاری در اجرای طرح اوقات فراغت خودداری کنند.
فرماندار درمیان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان این مطلب تاکید کرد: مهمترین رویکرد دستگاه های فعال در ستاد اوقات فراغت درمیان  باید بر مبنای اشتغال و آموزش حرفه ها باشد.
«محمد بشیری زاده» از آموزش و پرورش، کمیته امداد، ورزش و جوانان، هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج دانش آموزی به عنوان دستگاه های محور در ستاد اوقات فراغت نام برد و این که وظیفه دستگاه های متولی امور فرهنگی شناسایی و شکوفایی استعداد های بالقوه است.
فرماندار درمیان همچنین برنامه ریزی صحیح و اصولی، استفاده از مربیان کار آزموده و مجرب، کاربردی شدن کلاس ها و صدور گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان را زمینه ساز افزایش شرکت کنندگان در طرح اوقت فراغت و بسترسازی و توسعه اشتغال دانست.