اولین نونهال طلایی استان

موتورسواری با حمایت دور می گیرد

موسوی- 10 سال بیشتر ندارد اما کاری کرده کارستان. کسب عنوان اولین نونهال طلایی در موتورسواری استان آن هم در این سن و سال، کم نیست. 
«محمد سینا داشگر»، نونهال سرایانی است که مدتی قبل درکلاس ۶۵ سی سی رقابت های موتور کراس قهرمانی کشور با جرات بالا و جثه کوچکش،  همتی بزرگ به خرج داد تا مدال طلای این دوره از رقابت ها را از آن خود کند.
حالا او از مسئولان می خواهد با حمایتشان شرایط را برای سرعت بخشیدن به این رشته ورزشی در استان و به خصوص زادگاهش فراهم کنند.
او در گفتگو با «خراسان جنوبی» از علاقه زیادش برای حضور در عرصه های ورزشی از همان ابتدای کودکی صحبت می کند و می گوید: از 4 سالگی  همراه والدینم در پیست‌ های موتورسواری آموزش‌ها را فرا گرفتم اما آغاز فعالیت حرفه‌ای ام به 6 سالگی برمی‌گردد که به ‌طور مستقل در این رشته فعالیت کردم.
«شاید یکی از دلایلم برای رو آوردن به موتورسواری، علاقه و حضور زیاد پدرم در پیست موتورسواری باشد چون والدینم هر دو علاقه مند به این رشته بوده و هستند.»
صبحتش را با این جمله ادامه می دهد و این که علاقه و هیجان موتورسواری  هم در انتخاب این رشته برای او بی تاثیر نبوده است.
آن طور که می گوید:  در این سال‌ها در مسابقات و جشنواره‌های متعددی شرکت و موفقیت هایی هم کسب کرده که چند دوره قهرمانی استان، قهرمانی شرق کشور و 2 مقام چهارمی و یک مقام پنجم در مسابقات کشوری در چند سال گذشته نمونه ای از آن ها است. این نونهال ورزشکار کسب این رتبه ها را انگیزه ادامه فعالیتش در این رشته ورزشی عنوان و به این نکته اشاره می کند که  با تلاش بیش از پیش، خود را برای شرکت در مسابقات کشوری سال جاری آماده کرده است.
سطح بالای رقابت 
آن طور که این موتور سوار نونهال سرایانی می گوید: با حمایت و مربیگری پدر و مادرش در مسابقات قهرمانی کشور در سال جاری که ماه گذشته در  پیست تهران برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول کشوری و عنوان اولین نونهال طلایی در موتورسواری استان شده است.
«داشگر» سطح این رقابت ها را بالا ارزیابی و به این نکته اشاره می کند که موتور سواران با آمادگی بالایی در این مسابقات شرکت کردند و در واقع همه شرکت کنندگان از بهترین موتور سواران کشور بودند طوری که تا نفر هفتم شرکت کنندگان در سطح یکدیگر بودند. او شرکت در این رقابت ها را فرصت و تجربه خوبی برای خودش می داند.
این موتورسوار نونهال سرایانی همچنین به برنامه های آینده اش در این رشته ورزشی  اشاره می کند و این که با پشتیبانی و حمایت خانواده اش به حضور در رقابت های جهانی می اندیشد.
او البته امیدوار است حمایت مسئولان استانی هم راستا با حمایت خانواده اش قرار گیرد تا زمینه حضور و کسب مدال در رقابتهای جهانی فراهم  و نام شهرستان سرایان و خراسان جنوبی در این رشته پررنگ‌تر شود. او خطاب به مسئولان استانی تاکید می کند: با توجه به این رشته ورزشی در سرایان زمینه توسعه  آن را در استان فراهم کنند.
وی در ادامه از بی حمایتی ها از مدال آوران شهرستانی صحبت می کند و می گوید: در این رشته تا کنون 2 نفر در سرایان به رتبه هایی در حوزه رقابت های کشوری دست یافتند که حتی یک جلسه از سوی مسئولان استانی برای تجلیل و حمایت از آنان برگزار نشده است
هزینه بالا
وی به هزینه های بالای رشته موتورسواری هم اشاره و اضافه می کند:  هر چه سطح ورزشکار بالاتر می رود هزینه ها هم به همان میزان بیشتر می شود که با توجه به نبود حامی مالی و تشکیلات توانمند برای حمایت از این رشته ورزشی در استان کمتر از این جنبه ورزشکاران مورد حمایت قرار می گیرند.
او که در رقابتهای کشوری در رشته 65 سی سی 10  حریف داشته است با استناد به گفته های حریفانش می گوید: بر اساس صحبت های آنها، بیشترشان با حمایت حامیان مالی قوی برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند که این موضوع در تجهیزات و موتور به روزشان به طور کامل مشخص بود در صورتی که شرایط من با آن ها متفاوت بود و تمام هزینه های شرکت در مسابقات کشوری برعهده پدرم بود .
هیجان در موتورسواری
این موتورسوار سرایانی، نونهالان دیگر را هم در صورت علاقه مندی و استعداد به حضور در این رشته ورزشی تشویق می کند  و موتورسواری را یکی از هیجانی ترین رشته های ورزشی برای این قشر می داند. «محمدسینا داشگر» با اشاره به برنامه های تمریناتش قبل از شرکت در رقابت های کشوری و در حال حاضر می افزاید: برای حضور در رقابت های کشوری روزهای آخر هر هفته تمرین می کنم ولی برای قهرمانی کشوری به افزایش تمریناتم در روزهای بیشتری اهتمام خواهم داشت. وی که جزو دانش آموزان ممتاز شهرستان نیز است به این نکته تاکید دارد که با تحولی که این رشته ورزشی در زندگیش ایجاد کرده است انگیزه اش برای ادامه تحصیل  بیشتر شده است.