رویداد

نماینده ولی فقیه در گردهمایی مسئولان کمیته امداد شرق کشور
کمیته امداد برای مددجویان کارآفرینی کند

مشتاق – کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان کارآفرینی کند.
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی روز گذشته در گردهمایی مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان های شرق کشور بر رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد. آیت ا... «عبادی»،  گفت:  کمیته امداد امام خمینی (ره) باید  به جای پرداخت کمک های نقدی  برای مددجویان کارآفرینی کند.
همچنین روز گذشته جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حج و زیارت استان با آیت ا... «عبادی» دیدار و گفت و گو کردند.
مدیر دفتر حج و زیارت خراسان جنوبی در این دیدار گفت: هزار و 700 زائر خراسان جنوبی بدون توجه به فضاسازی ها برای حج ثبت نام کرده و اعزام خواهند شد. «نوفرستی» با بیان اینکه از نهم مرداد ماه 1396، اعزام حجاج شروع می شود ، اضافه کرد:  طول  این سفر بین 30 تا 34 روز است.


بهره برداری از فاز اول مجتمع ورزشی بنیاد مستضعفان تا سه ماه آینده
رحیم زاده-فاز اول مجتمع ورزشی بنیاد مستضعفان تا 3 ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد مستضعفان با اعلام این خبر گفت: این مجتمع ورزشی پس از راه اندازی کامل به طور رایگان در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می گیرد.
«خسروی» در ادامه به سرمایه گذاری این بنیاد در طرح های مختلف اشاره کرد و حمایت از بیماران پروانه ای، توزیع سبد غذایی بین 22 هزار مادر شیرده و باردار، حمایت از دانش آموزان محروم، تجهیز مدارس و کمک به ساخت مدرسه را از جمله اقدامات این نهاد برشمرد.
به گفته وی این بنیاد سال گذشته بیش از 100 کلاس درس در استان احداث و یا نوسازی کرد و برای سال جاری نیز پیش بینی می شود همین تعداد کلاس ساخته شود.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته این نهاد 20 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به تولیدکنندگان داخلی استان پرداخت کرد و پیش بینی می شود امسال این رقم به 40 میلیارد تومان برسد.
به گفته وی تامین مسکن مناسب برای خانوارهای سه قلو و بیشتر از دیگر اقدامات بنیاد است که در این راستا تاکنون 13 نفر به بنیاد معرفی و برای هفت نفر مسکن تهیه شده است.
به گفته وی در حال حاضر 168 باب منزل مسکونی با همکاری سه ارگان دیگر برای معلولان در حال ساخت است.
حجت الاسلام «عبادی» نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن بازدید از مجتمع ورزشی در حال ساخت بنیاد مستضعفان یکی از مزایای این پروژه ورزشی را عام المنفعه بودن آن عنوان کرد.