وزارت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ کرد

240 میلیارد تومان برای نوسازی 120 واحد تولیدی استان

حیدری  - در سال جاری بر اساس طرحی که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حال اجراست اعتباری 10هزار میلیارد تومانی برای 25 درصد از واحدهایی که در استان ها به بهسازی و نوسازی نیاز دارند اختصاص یافت که بر اساس ابلاغ  وزیر صنعت به استانداری سهم خراسان جنوبی از این تسهیلات240 میلیارد تومان است.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری به «خراسان جنوبی» گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت سهم هر استان از 10 هزار میلیارد تومان اعتباری که قرار بود برای 5 هزار واحد تولیدی پرداخت شود را مشخص و به استانداری ها ابلاغ کرد که سهم خراسان جنوبی 240 میلیارد تومان است.
«حسینی» با بیان این که این اعتبار به 120 واحد تولیدی پرداخت می شود افزود : در استان 540 واحد نیازمند نوسازی و بهسازی شناسایی شد که 120 واحد از طریق سازمان صنعت ، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی به وزارت معرفی شد.
وی تاکید کرد: اگر همین واحدها تسهیلات بگیرند و آن را به درستی هزینه کنند تاثیر بسزایی بر رونق تولید در استان خواهد داشت.
این مسئول در خصوص روند پرداخت تسهیلات هم گفت : افرادی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند بعد از تصویب پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل استان برای طی کردن سیر مراحل قانونی معرفی می شوند. به گفته وی  این اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیست و تسهیلات سرمایه در گردش مانند سال گذشته از محل منابع داخلی استان ها تامین خواهد شد.
«حسینی» با بیان این که  برای سرمایه در گردش واحدها هیچ رقم کلی به استان ابلاغ نشده است گفت:  طبق روال گذشته بانک ها می توانند 10 درصد از منابع داخلی خود را برای تسهیلات دهی در طرح رونق تولید اختصاص دهند.
«حسینی» با بیان این که نرخ سود تسهیلات نوسازی و بهسازی و همچنین سرمایه در گردش واحدها 18 درصد است به این نکته اشاره کرد که این سود برای تولید بالاست و برخی از صاحبان صنایع رغبتی برای دریافت تسهیلات ندارند اما در همین راستا دولت تمهیداتی اندیشیده است که همه واحدهای تولیدی بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.  وی در مورد نحوه تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات هم گفت : در گذشته صنعتگران برای تهیه وثیقه با مشکلاتی مواجه بودند که در سال جاری با انعقاد قرارداد صندوق ضمانت سرمایه گذاری با بانک های عامل این مشکل رفع شده و صاحبان صنایع می توانند از ضمانت نامه های این صندوق برای وثیقه استفاده کنند. به گفته «حسینی» به زودی سایت سامانه بهین یاب برای واحدهای گردشگری هم باز خواهد شد و این واحدها نیز می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.