تریبون

اخذ سند مالکیت 238 هکتار از اراضی شهرخوسف
سند مالکیت 238 هکتار از اراضی شهرخوسف اخذ شد.
سرپرست اداره راه وشهرسازی خوسف گفت: درراستای اجرای ماده 2 و 10 قانون زمین شهری در زمینه اراضی و زمین های واقع درحریم شهرخوسف، این اداره طی پیگیری ها وتلاش های مستمر موفق به اخذ سند تک برگی برای 238 هکتاراز اراضی داخل حریم این شهر شد.  سید«ابوالفضل موسوی» افزود: این اراضی توسط این اداره وبا هماهنگی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی وبه نمایندگی سازمان ملی زمین ومسکن به مالکیت درآمد.


10 محله هدف طرح «کرامت» در استان
فرخ نژاد-پروژه های محله ای طرح کرامت به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در 10 محله هدف 9 شهر استان اجرا می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اعلام این خبر به «خراسان جنوبی» گفت: برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد قرارگاه جواد الائمه(ع) تشکیل شد که در نظر دارد در محلات هدف فعالیت های فرهنگی، اشتغالزایی و ... انجام دهد.
مهندس«محمد زهرایی» افزود: در سال جاری اجرای پروژه های عمرانی مرتبط با حوزه های فرهنگی، ورزشی و اشتغال در این محلات در برنامه سازمان بسیج سازندگی قرار گرفته است.
به گفته وی بر این اساس در 10 محله هدف در  بیرجند، درمیان، قاین، زیرکوه، سرایان، فردوس، سربیشه، نهبندان و بشرویه 31 پروژه عمرانی در دستور کار قرار دارد که پیش نویس قرارداد آن نیز تنظیم شده است. وی ادامه داد: این پروژه ها شامل 9 باب زمین ورزشی رو باز، 2 پارک کودک، احداث و تکمیل 6 باب مسجد،یک باب مصلای نماز جمعه، احیاء و مرمت 2 رشته قنات، احداث 3 باب خانه عالم، یک پایگاه بسیج، یک گلزار شهدای گمنام، 3 مورد تکمیل خانه های محروم، 2 سرویس بهداشتی عمومی و یک مورد لوله گذاری مزارع است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همچنین گفت: بر اساس این تفاهم نامه 50 درصد  اعتبارات مورد نیاز  هر پروژه توسط قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر تامین شده و 50 درصد باقی مانده از طریق ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط و با کمک اهالی و خیران تامین خواهد شد.
به گفته «زهرایی» به طور میانگین برای هر محله حدود 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.