رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای اعلام کرد

توانمندسازی روستاییان خوسف با برگزاری دوره های آموزشی

فرخ نژاد-توانمند سازی روستاییان و عشایر خوسف با برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در دستور کار است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای خوسف به «خراسان جنوبی» گفت: این مرکز  توانست در چهار ماهه نخست سال1396 در بخش های ثابت و شعب شهری در مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، پادگان و زندان به میزان 101هزار و 496 نفر ساعت آموزش ارائه کند.
به گفته «ملکی» این آموزش ها در قالب 43 دوره آموزشی با تنوع 21 نوع حرفه در حوزه های مختلف انجام شد.
 وی افزود: به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پروژه توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم مرزی با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار به فنی و حرفه‌ای محول شده است که در این زمینه 62 هزار و 177 نفر ساعت در قالب12 دوره  آموزشی  در روستاهای خوسف برگزار شد. وی ادامه داد:  در سال جاری نیز  اولویت  برنامه های اشتغال شامل اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ، ارتقای سطح مهارت و شایستگی دانش‌آموختگان، توانمندسازی روستاییان، عشایر و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی  با  احیای  صنایع دستی و به ویژه آشنایی جوانان با المپیاد وتقویت تیم المپیاد و نخبگان مهارتی خوسف است.
وی اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمایه ای سال جاری فنی و حرفه ای خوسف را 600 میلیون ریال  اعلام کرد و افزود: این مرکز توانست سال گذشته 285 هزار و 942 نفرساعت آموزش برگزار کند.
به گفته وی آموزش های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، در راستای تربیت نیروی ماهر و کارآفرین، یکی از  نیازها در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال است.
به علاوه آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می کنند که ازطریق بستر سازی خوداشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می کند. همچنین از سوی دیگر این آموزش ها با همراه کردن آموزش های نظری و عملی این امکان را برای مهارت آموزان فراهم می کند که همسویی بیشتری با بازار کار داشته باشند.