بیمارستان کاغذی قاین

سدیدی- با وجود پیگیری ها برای ساخت بیمارستان دوم قاین و با رویکرد اتمام پروژه های نیمه تمام استان این پروژه در بودجه سال جاری دیده نشدو این طرح همچنان روی کاغذ ماند.
به گزارش «خراسان جنوبی» 5 دی ماه سال گذشته فرماندار قاینات در نشست خبری درباره وضعیت احداث بیمارستان دوم قاین به عنوان یک مطالبه مردمی در حالی به مصوب شدن اعتباراتی برای این پروژه در سالهای 94 و 95 اشاره کرد که این اعتبارات تخصیص نیافت.
گفته «کهن ترابی» در حالی بود که 5 هکتار زمین در جوار باغ گلها توسط شهرداری و شورای اسلامی برای  احداث بیمارستان دوم قاین در نظر گرفته و از قبل  واگذار شده بود تا برای تامین زمین مشکلی ایجاد نشود.
فرماندار در حالی  5دی ماه 95  خبر پیگیری و قول مساعد استانداری برای احداث بیمارستان دوم قاین را داد که 3 روز بعد یعنی 8 دی ماه 95 در شورای اداری شهرستان در خصوص بیمارستان دوم قاین به صراحت گفت: اولویت استان با پروژه های نیمه تمام است و تا زمانی که بیمارستان های فردوس، خوسف، بیرجند و اورژانس نیمه تمام بیمارستان های قاین، درمیان و حاجی آباد به پایان نرسد عاقلانه نیست در جای دیگری بیمارستانی کلنگ زنی شود. اکنون نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خراسان جنوبی درباره احداث بیمارستان دوم قاین تاکید دارد.
آن طور که «فرهاد فلاحتی» می گوید: وزارت بهداشت با نظرات کارشناسی در سال 93، برای ساخت بیمارستان دوم در شهرستان احساس نیاز و بر همین اساس مجوز ساخت بیمارستان دوم را در همین سال صادر کرد. وی به این نکته هم تاکید دارد که در شرایطی که در این خصوص زمینی برای ساخت بیمارستان اهدا و زیرساخت ها هم در محل ایجاد شده  اما برای ساخت این پروژه برخی مسئولان همچنان مخالفت دارند.
 به گفته وی درحال حاضر دربودجه اعتباری برای این بیمارستان اختصاص داده نشده  و ساخت آن همچنان بر روی کاغذ باقی مانده است.
مرکز دیالیز قاین
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی درباره نیاز این شهرستان به تامین برخی تجهیزات درمانی هم تصریح می کند: یکی دیگر از مواردی که توسط وزارت بهداشت مطرح شد، واگذاری مراکز دیالیز به بخش خصوصی بود که در صورت تحقق آن بیماران با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد چرا که سرمایه گذاری در بخش دیالیز هزینه بر است و ممکن است این بخش نتواند تجهیزات مورد نیاز را تامین کند.
 وی همچنین به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اواخر سال گذشته برای افتتاح اورژانس بیمارستان قاین اشاره می کند و می گوید: دراین سفر وزیر قول اختصاص تعدادی تخت دیالیز برای مرکز دیالیز قاینات و زیرکوه را داد، که هنوز این قول محقق نشده و به مشکل برخورده است.
 فلاحتی تاکید می کند: در این زمینه با وزیر بهداشت مکاتبه و درخواست شده به دلیل اینکه شهرستان قاینات از مناطق محروم است و مردم آن با مشکلات متعددی روبرو هستند، مرکز دیالیز قاین به بخش خصوصی واگذار نشود.