حرف مردم

مسئولان اداره کل راه و شهرسازی فکری برای جاده اسدیه بردارند. تا کی باید این جاده قربانی بگیرد؟ چند سال از زمانی که قرار بود دوبانده شود گذشته است اما شاهد اقدام چندانی نیستیم. یکی از تلخ ترین تصادفات این محور هفته گذشته اتفاق افتاد و از یک خانواده شش نفره فقط یک دختر کوچک باقی ماند. 
یک سال از پرداخت نشدن حق التدریس معلم های مشغول تدریس در روستاهای استان گذشته است و هر روز شاهد وعده های سر خرمن مسئولان هستیم، اگر معلمی یک روز غیبت داشته باشد باید از حقوقش مبلغی کسر شود اما فعالیت خارج از وظیفه اش نادیده گرفته می شود.
در حالی که در بسیاری از شهرها ازجمله کلان شهرها انتخاب شهرداران پایان یافته است و فعالیت خود را آغاز کرده اند اما هنوز شورای شهر بیرجند درگیر و دار انتخاب شهردار است و هر روز در رسانه ها از گزینه های روی میز صحبت می شود. هر چه سریع تر تکلیف شهروندان را روشن کنید تا بدانند بالاخره مسئولیت اداره این شهر با چه کسی است؟ از طرف دیگر چرا شورا از مردم برای انتخاب شهردار نظرسنجی نمی کند در حالی که می تواند با یک سامانه پیامکی از مردم بیرجند برای انتخاب شهردار نظرسنجی کند تا مردم هم در این انتخاب سهیم باشند؟
چند روزی تا مراسم تاسوعا و عاشورا باقی نمانده است. همواره در این ایام شاهد توزیع نذری در کنار خیابان ها هستیم اما برخی شهروندان با بی توجهی کامل زباله های باقی مانده از جمله لیوان های یک بار مصرف را در هر جایی رها می کنند. درست نیست با بی مسئولیتی خودمان هم چهره معابر را نازیبا کنیم و هم مسئولیت رفتگران زحمتکش شهرداری را. 
با وجود تاکید زیاد مردم و مسئولان بر جانمایی درست ایستگاه های صلواتی در ایام محرم اما باز هم شاهد این هستیم که برخی از این ایستگاه ها در خیابان ها و معابر اصلی شهر بیرجند و نقاط پرتردد مستقر می شوند و حرکت خودروها و حتی عابران پیاده را کند می کنند، مسئولان هیئت های مذهبی چرا فکری برای این موضوع نمی کنند؟
بارها از حضور کودکان کار در خیابان ها صحبت شده است و از مسئولان خواسته ایم این کودکان را که گاهی اوقات به تکدی گری مشغول می شوند را جمع آوری کنند اما کو گوش شنوا. این کودکان باید با شروع مهر ماه سرکلاس درس حاضر شوند و شب ها هم در خانه تکالیف مدرسه شان را انجام دهند نه آن که در خیابان ها پرسه بزنند و  دست فروشی کنند.