با خبرنگاران

نمایشگاه شهید حججی
در شوسف
مقیمی-نمایشگاه شهید حججی در  پایگاه مقاومت بسیج زکیه شهر شوسف با حضور مسئولان شهرستان و دعوت شدگان استانی افتتاح شد .
به گزارش «خراسان جنوبی» در این نمایشگاه غرفه هایی در مورد جنگ تحمیلی ، حضور موثر ایران در سوریه ، عفاف و حجاب ،  اقتصاد مقاومتی و ...وجود دارد .نمایشگاه برای بازدید عموم دایر است.
به گفته «مومن زاده» فرمانده حوزه بسیج شوسف در این نمایشگاه که تا پایان هفته دفاع مقدس همه روزه دایر است غرفه محصولات فرهنگی نسبت به ارائه محصولات فرهنگی با 50 درصد تخفیف اقدام کرده است .
حفاری معابر بشرویه تا 15 مهرماه تعطیل شد
پورغزنین- در نشست اعضای کمیسیون امور هماهنگی و حفاری شهرستان بشرویه بر تعطیلی حفاری ها تا 15 مهرماه  تاکید شد.
معاون فرماندار بشرویه گفت:برای حفظ امنیت عزاداران و عبور و مرور هیئت های مذهبی دستگاه های اجرایی باید امور حفاری خود را تا 15 مهرماه جاری به تعویق بیندازند. «شفیعی»اظهار کرد: برخی دستگاه ها بدون دریافت استعلامات لازم از نهاد های مربوط  اقدام به حفاری و کنده کاری در  خیابان ها و جاده ها می کنند که چندین مورد سبب خسارت به شبکه های زیر زمینی شده است.
4300 سالمند در نهبندان
حیدری – شهرستان نهبندان 4 هزار و 300 سالمند دارد.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان در جلسه شورای ملی سالمندان شهرستان ، گفت: بر اساس آمار ، جمعیت سالمندی ایران رو به افزایش است و اگر برنامه ریزی های مدونی در این زمینه انجام نشود، پدیده سالمندی هزینه های زیادی در برخواهد داشت.
«بارانی» با بیان این که جمعیت سالمندی شهرستان حدود 4 هزار و 300 نفر است، افزود: باید برنامه ریزی دقیق در حوزه های سلامت، ورزش، اوقات فراغت، توان بخشی و ایجاد بسترهای لازم به منظور حضور سالمندان در اجتماع اندیشیده شود .
وی با اشاره به  هفته ملی سالمند از 7مهرماه، دیدار با سالمندان ، غبارروبی مزار شهدا با حضور سالمندان، برگزاری همایش پیاده روی سالمندان ، تقدیر از سالمند نخبه شهرستان، برپایی پایگاه سلامت در نماز جمعه و آموزش سالمندان در زمینه تغذیه و سلامت و بهداشت روان را از جمله برنامه های این هفته شهرستان برشمرد.
هفته دفاع مقدس در آیسک
عرب نجات- جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های هفته دفاع مقدس در  آیسک برگزار شد.
در این جلسه «برازنده»، بخشدار آیسک با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان علیه السلام گفت: امسال هفته دفاع مقدس بیش از پیش رنگ عاشورایی به خود گرفته است.
 سروان پاسدار «مرتضی حسن پور» فرمانده حوزه مقاومت سید الشهدا علیه السلام آیسک هم در این جلسه رژه بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی در روز پنجم مهر ، نصب بنرهای تبلیغاتی در شهر، آذین‌بندی شهری، سنگربندی ، پخش کلیپ هایی با موضوع دفاع مقدس و.... را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در آیسک اعلام کرد.
دیدار مسئولان شوسف
 با امام جمعه
مقیمی-در دومین روز از هفته دفاع مقدس  مسئولان شوسف با امام جمعه دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار ما در دیدار مسئولان شوسف با امام جمعه در دومین روز از هفته دفاع مقدس  حجت الاسلام والمسلمین «نوری» با بیان این مطلب که دشمن همیشه در حال رصد ماست افزود : همه گروه ها ، نهاد ها و همه افراد جامعه باید هم صدا و متحد پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند تا دشمن جرئت و جسارت تعرض به خود راه ندهد .
در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از  بخشدار و شهردار شوسف  برای همکاری با بسیج در برپایی بیمارستان صحرایی قدردانی شد .