از گوشه و کنار استان

افتتاح 10 پروژه محرومیت زدایی طی هفته دفاع مقدس در سربیشه 
خسروی-10 پروژه محرومیت زدایی سربیشه هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده ناحیه سپاه سربیشه اظهارکرد: در هفته دفاع مقدس 10 پروژه محرومیت زدایی با اعتباری حدود 240 میلیون تومان، شامل آب رسانی به روستاها، احیا و مرمت قنات ها، احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ساخت خانه عالم  و ساخت یک باب مسجد بهره برداری وافتتاح می شود. به گفته سروان پاسدار«محسن کاری» 381 خانوار از مزایای این پروژه ها برخوردار می شوند.
 
 
 
نکوداشت 7 پیر غلام 
خضری دشت بیاض
سدیدی-مراسم تکریم ونکوداشت 7 پیر غلام خضری دشت بیاض برگزارشد . 
در این مراسم از7 ذاکر اهل بیت علیهم السلام که سال های زیادی در این شهر به مدیحه ونوحه سرایی  پرداختندبا حضور مردم ومسئولان  تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
همچنین از خدمات دو ساله حجت الاسلام خسروی تقدیر وحجت الاسلام «نوبخت»به مدت سه سال امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام شد.
 
ستادعتبات عالیات بخش 
سده افتتاح شد
سالخورده- طی مراسمی با حضور رئیس ستاد عتبات عالیات استان و مسئولان استانی و شهرستانی ستاد بازسازی عتبات بخش سده در آرین شهر افتتاح شد.
رئیس ستادعتبات عالیات استان دراین مراسم گفت:خراسان جنوبی با۷۶۰ هزار نفر جمعیت از نظرکمک به عتبات عالیات در رتبه اول کشور،آن هم بافاصله زیادقراردارد.
به گفته «جوینده» سرانه جمع آوری کمک به عتبات درکشور2هزار و 500تومان است درحالی که در خراسان جنوبی این رقم 5هزار و 300 تومان است که بیش ازدوبرابرمیانگین کشوری است. 
وی اظهار کرد: در سال گذشته مردم استان ۱۱میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به ستادبازسازی عتبات کرده اندکه دراین زمینه ۷۰۰نیروی متخصص برای بازسازی اعزام شده اند.وی تاکید کرد این مقدارکمک جداازکمک ۳میلیاردتومانی مردم استان درایام اربعین حسینی است. 
درادامه براتی به عنوان مسئول ستاد عتبات آرین شهروبخش سده معرفی شد.
 
کمپینی برای تسهیل صادرات استان 
حیدری - اولین کمپین تسهیل صادراتی استان با حضور 25 شرکت تولیدی و صادراتی پنج شنبه گذشته تشکیل و اولین جلسه آن در بیرجند برگزار شد. 
«جهانی کیا» کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی با اعلام این خبر  به «خراسان جنوبی» گفت : بانی برگزاری این کمپین شرکتی خصوصی است که به صادرکنندگان استان خدماتی از قبیل بازاریابی محصولات در داخل و خارج کشور ، ارائه مناقصات بیش از 14 کشور دنیا ، حمل و نقل کالا به خارج کشور، ایمنی صادرات و ... ارائه می کند.