طنین زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان

خبرنگاران خراسان جنوبی-دراولین روز بازگشایی مدارس زنگ مهر ومقاومت ،محرم وشهادت  در مدارس استان نواخته شد.
به گزارش خبرنگار ما صبح دیروز دراولین روز بازگشایی مدارس باحضور استاندار ،نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه درمجلس شورای اسلامی ومدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان محلی زنگ مهر ومقاومت ،محرم وشهادت دردبستان شاهد شهید مجید قهرمانی فردوس به صدا در آمد.
«لامعی»مدیر کل آموزش وپرورش استان درمراسم زنگ مهر ومقاومت طی سخنانی اظهار کرد: دربرنامه های آموزش و پرورش بنا داریم فرهنگ عاشورا ودفاع مقدس رادرقالب داستان های زیبا برای دانش آموزان تبیین کنیم.
«مروج الشریعه »استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان و معلمان تبریک گفت و با بیان این که منشا توسعه به معلمان و سیستم آموزش و پرورش برمی گردد، افزود: جامعه ما امروز بیش از هر چیز به خدمت خداپسندانه توسعه گرا نیازمند است.
در این جلسه رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگی ،هنری اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش وپرورش پیام وزیر رابه مناسبت آغاز سال تحصیلی قرائت کرد. 
همچنین آیین نمادین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار و مقاومت دیروز با  حضور مسئولان، و دانش آموزان در مدرسه علامه امینی خضری دشت بیاض  برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه خضری دشت بیاض در این مراسم گفت:همزمانی بهار دانش با هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم است تا مسافران مسیر علم آموزی در تلاشی خستگی ناپذیر با تاسی و الگوگیری از هم شاگردان ایثارگر و دانش آموزان شهید، الفبای شجاعت و غیرت را فراگیرند.
به گزارش خبرنگار ماحجت الاسلام والمسلمین «نوری»  امام جمعه شوسف نیز در مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدرسه شهید آتشدست شوسف   ضمن تسلیت ایام محرم  از دانش آموزان خواست تلاش کنند در زندگی منطقی و باخرد باشند و برای امر به معروف و نهی از منکر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
به گزارش خبرنگار ما دیروز زنگ نمادین مهر  ، محرم، شهادت و مقاومت در دبیرستان حضرت زینب سلام ا... علیهای شهر خوسف هم نواخته شد وحدود چهار هزار دانش آموز شهرستان  سال تحصیلی جدید را آغاز کردند .
حجت الاسلام والمسلمین شاهبیکی امام جمعه خوسف  خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: باید حسینی وار و بسیجی وار درس بخوانید.
«دانایی»مدیر آموزش و پرورش خوسف نیز  با اعلام این که بیش از چهار هزار دانش آموز خوسف سال تحصیلی را آغاز می کنند خواستار کیفیت بخشی بهتر به نظام آموزشی شهرستان شد.
با حضور بخشدار و فرماندار زنگ مهرومقاومت دردبیرستان دخترانه آسیه مود وهمچنین مدرسه شریعتی سربیشه  نواخته شد. دراین مراسم تندیس شهدای شاخص فرهنگی ودانش آموز نیز رونمایی شد. به مناسبت بازگشایی مدارس زنگ مقاومت در 300 آموزشگاه قاینات هم به صدا در آمد.
با نواختن زنگ مقاومت 24هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را  آغاز کردند. 
در مراسم نمادین بازگشایی مدارس با حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولان اجرایی وخانواده معظم شاهد در دبیرستان دخترانه ریحانه النبی زنگ مقاومت به صورت نمادین به صدا در آمد.
همزمان با سراسر کشور در شهرستان زیرکوه هم مراسم آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد ، در این مراسم که با حضور فرماندار  زیرکوه ، مدیران ادارات و دانش آموزان برگزار شد ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان  با اشاره به این که امسال آغاز بهار تعلیم و تربیت با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس  همزمان شده ، از دانش آموزان خواست قدر این محیط علمی و معلم های خود را بدانند و نماز اول وقت را فراموش نکنند .
«مهدی پور» خطاب به معلم ها هم گفت : حقوق شهروندی دانش آموزان را رعایت کنند و  از نقد منصفانه هراسی نداشته باشند . «خانزاده» فرماندار زیرکوه نیز در این مراسم  پیشرفت و آبادانی هر کشوری را  مرهون سیستم آموزشی آن کشور دانست و گفت:  دانش آموزان این منطقه محروم که سختی ها و رنج های مردم را می بینند باید با درس خواندن و ارج نهادن به علم تعهد خود نسبت به خانواده و آینده این کشور را عملی کنند .