درجلسه شورای اداری فردوس با حضور استاندار مطرح شد:

پیگیری جدی برای تفکیک حوزه انتخابیه فردوس و طبس

با کمال - در اولین حضور استاندار جدید خراسان جنوبی در شهرستان فردوس و شرکت در جلسه شورای اداری ،فرماندار این شهرستان از پیگیری های جدی برای تفکیک حوزه انتخابیه فردوس و طبس خبر داد.
به گزارش «خراسان جنوبی»در این جلسه  فرماندار  تفکیک حوزه انتخابیه فردوس و طبس را به لحاظ گستردگی و عدم رسیدگی ضروری دانست  و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های جدی  انجام شده به زودی شاهد تفکیک حوزه انتخابیه فردوس وطبس باشیم .
مهندس «ابراهیمی» از تعطیلی برخی واحد های تولیدی در فردوس خبرداد و اظهارکرد :خشکسالی ،کمبود آب ، بلایای طبیعی وسرمازدگی های مکرر  کشاورزی منطقه را ازرونق انداخته و بر این اساس لازم است برای درمان مشکلات مردم این منطقه  تدابیری جدی تر مدنظر قرار گیرد.
 نوشدارو بعد از مرگ سهراب
دراین جلسه نماینده مردم فردوس ، طبس ،سرایان وبشرویه ، تخلیه روستاها در این حوزه را یک فاجعه دانست واظهارکرد  :خشکسالی های مکرر و کم آبی و افت درآمد روستاییان موجب شده جوانان به دلیل نبود کار از روستاها مهاجرت کنند این درحالی است که همه این روستاها دارای زیرساخت های مناسب از قبیل برق و راه وتلفن و اماکن عمومی هستند.
دکتر« امیرحسنخانی» عمده محصول فردوس را انار وزعفران وپسته برشمرد وگفت :تاکنون دو بار سرمازدگی درسال های 86 و95 منجر به کف بر کردن درختان انار شده  و خسارت بسیار زیادی را به مردم تحمیل کرده است.
به گفته وی با پیگیری های دو هفته ای،مراحل یک مصوبه  دردولت طی شد  تا صد میلیارد تومان تسهیلات کم بهره  برای جبران خسارات در اختیارتولید کنندگان انار وزعفران قرار گیرد اما این مصوبه  10 ماه دراستان معطل ماند و کشاورزان و باغداران ما  نوشدارو  بعد از مرگ سهراب نمی خواهند .
به گفته وی این اعتبار با اولویت توزیع درشهرستان های فردوس ، سرایان و بشرویه بود که دراستانداری بین همه شهرستان ها توزیع شد . در این جلسه نماینده مردم ازاستاندار  خواست درراستای اجرای طرح ترسیب کربن درشهرستان های فردوس ، طبس ، سرایان وبشرویه که مقدمات آن فراهم شده است تفاهم نامه طرح ترسیب کربن را با سازمان جنگل ها ومراتع کشورو سازمان ملل منعقد کند.
 منطقه ویژه اقتصادی
امیرحسنخانی همچنین خواستار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای فردوس شد و گفت پیگیری های لازم انجام شده تا این منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی درفردوس به سرانجام برسد . وی تاکید کرد: برای تحقق این مقوله  همچنان پیگیر هستیم. حجت الاسلام «بابایی»  امام جمعه فردوس  نیز از برخوردار نبودن مردم شهرستان  ازخط ریلی ، جاده های مناسب و همچنین برزمین ماندن پروژه باند امداد ونجات فردوس انتقاد کردوخواستار به سرانجام رسیدن این طرح ها شد .
استاندار درجلسه شورای اداری فردوس اظهار کرد: بنای من درسفر به شهرستان ها فعال کردن ستاد اقتصاد مقاومتی وکارگروه اشتغال وتولید و برطرف کردن موانع سرراه است. 
«محمد مهدی مروج الشریعه» افزود: تکلیف مدیران استانی روشن است . باید تابلویی را ترسیم کنند که درآن تولید و اشتغال درشهرستان ها و مرکز استان جلوه گری کند بنابراین در کارگروه اشتغال درهرشهرستان باید روی پروژه هایی که آثارش تولید واشتغال باشد  برنامه ریزی شود.
وی اتفاقی که برای کارخانه منیزیم فردوس افتاده ومنجر به تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی شده را ناگوار خواند وافزود : درهمان ابتدا باید مسئولان مربوط کمک می کردند که این اتفاق نمی افتاد چرا که استمرار اینگونه اتفاقات  ،انگیزه سایرسرمایه گذاران رانسبت به سرمایه گذاری کاهش می دهد.
استاندار دربحث باند امداد ونجات فردوس نیز  گفت: اگر دولت بتواند باند امداد ونجات فردوس را آماده و برای نشست و برخاست هواپیماهای سبک مهیا  کند کارش به اتمام می رسد وادامه کار بابخش خصوصی خواهد بود .
مثلث گردشگری فردوس
وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت گردشگری  را متذکر شد وگفت: وقتی  چند توریست از قلب اروپا بلند می شوند وبه استان ما می آیند ومی خواهند سبک معماری یک بنا را از نزدیک مشاهده کنند باید زمینه  بازدید برای آنها به طور کامل فراهم باشد چراکه هرتوریست برای 8 نفر اشتغال ایجاد می کند. استاندار از قنات بلده ، آبگرم معدنی و شهرتاریخی تون به عنوان یک مثلث گردشگری یاد وتاکید کرد:دراین مراکز می توان گردشگران زیادی را حتی از خارج کشورجذب کرد مشروط براین که بخش خصوصی درتأمین زیرساخت ها وآماده کردن فضای مناسب گردشگری فعال شود.
وی ازمسئولان استانی و شهرستانی خواست منتظر  دولت نباشند وخودشان برای اشتغال وتولید ازطریق شبکه سازی مشاغل خانگی ،آستین ها را بالا بزنند وبا کفایت ، کاردانی و پیگیری توسعه را برای استان و شهرستان ها رقم بزنند .
در این جلسه مجید نقره دانی رئیس شورای اسلامی شهر فردوس و رئیس اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ومعاون فنی جهاد کشاورزی نیز با ارائه گزارشی کمبودها ونارسایی ها را درحوزه کاری خودشان مطرح وگزارشی ازعملکرد خود را ارائه کردند .
همچنین استاندار در سفر یک روزه خود به شهرستان فردوس از شهر تاریخی تون و قنات بلده بازدید کرد.