هاشمی شاهرودی: اظهارات روحانی در آمریکا قاطع و مناسب بود

ایسنا - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در اولین جلسه دوره جدید مجمع گفت: سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد علیه اظهارات سخیف رئیس جمهوری آمریکا، جسورانه، قاطع و بسیار مناسب بود.
آیت ا... هاشمی شاهرودی  با سخیف و بی‌ارزش توصیف کردن سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد، اظهار کرد : بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، این سخنان ناشی از ضعف، عصبانیت و درماندگی است. وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا تاکنون نشان داده است که دارای شخصیتی متناقض و نامتعادل است. 
وی در حالی که در رقابت‌های انتخاباتی پیدایش داعش را از جمله اقدامات غیرقانونی و خلاف رقبای انتخاباتی خود خوانده بود، در نطق اخیرش در دروغگویی و تناقض آشکار، ایران را متهم به تروریسم می‌کند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران از اول پیروزی انقلاب تاکنون قربانی تروریسم و همواره در حال مبارزه با این پدیده شوم در منطقه بوده و اکنون نیز سنگر مقدم مقابله با گروهک تکفیری داعش در منطقه و در حال نابودی این شجره خبیثه است. وی  به پیروزی‌های اخیر علیه داعش در کشورهای عراق و سوریه اشاره و اظهار کرد : مقاومت مردم و مبارزه با مظاهر ظلم و سلطه در این کشورها و یمن و لبنان، الهام گرفته از نهضت عاشورا و مکتب امام حسین علیه السلام است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: واقعاً ملت ایران در دفاع مقدس آب‌دیده و مجهز و قدرتمند شد و روح ایثارگری و شهادت را در جامعه نهادینه کرد.