از گوشه و کنار استان

تجلیل از واقفان در خوسف
مشمولی- در همایش یاوران وقف از واقفان ، خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه خوسف تجلیل شد.
حجت الاسلام هاشمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان در این همایش با بیان این که سابقه ثبتی وقف در شهرستان خوسف به 400 سال پیش بر می گردد، رشد 52 درصدی نذورات مردمی در ضریح بقاع متبرکه استان و افزایش 56 درصدی موقوفات را یادآور شد.
در این مراسم واقفان ، خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان تقدیر شدند.


کلنگ زنی  احداث مدرسه بنیاد برکت در سرایان
موسوی-در چهارمین روز ازهفته بسیج با حضور مسئولین ونماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی  کلنگ احداث مدرسه 12کلاسه بنیادبرکت در سرایان به زمین زده شد. به گزارش خبرنگار ما این پروژه با زیربنایی به مساحت  هزارو 262مترمربع واعتباری بالغ بر14میلیاردو145میلیون ریال ازمحل اعتبارات بنیادبرکت احداث خواهد شد.
مدیرآموزش وپرورش سرایان در این مراسم گفت: با وجود این که در بحث آموزش وپرورش در شهرستان بیشترمشکلات روستاها مرتفع شده اما با وجوداین هنوزدرمراکزشهرهای سرایان ،سه قلعه وآیسک مشکلات عدیده ای وجود داردکه همت مسئولین وخیرین را می طلبد.
به گفته «محمدکسمایی» دانش آموزان درشهرسه قلعه از یک سالن ورزشی استانداردبی بهره اند ودرشهرآیسک هم کمبودفضای آموزشی وجود دارد. وی یادآور شد: درمرکزشهرسرایان هم بیشتر مدارس قدیمی ساز ودارای قدمت زیاد است که نیازبه بازسازی ومرمت دارد.


یاد شهدای شاخص در خوسف
یادواره شهدای شاخص سال 96 در خوسف برگزار شد. به مناسبت هفته بسیج یادواره دو شهید شاخص سال شهیده مرجان نازقلچی و سید محمد سعید جعفری در مسجد جامع شهر خوسف برگزار شد.حجت الاسلام «مقری»امام جمعه موقت خوسف در این مراسم گفت: همه شهدای ما شاخص هستند چون بهترین ها گلچین می شوند.


تقدیر از جهادگران زیرکوه
دروگر-در اختتامیه اردوهای جهادی، جهادگران زیرکوه تقدیر شدند.فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زیرکوه در این مراسم تصریح کرد: امسال ۷۳۰ جهادگر وبسیجی در قالب 35  حلقه صالحین به اردوهای یک روزه جهادی اعزام شدند.
به گفته «کریمی»  بیشتر این افراد در اوقات فراغت و تعطیلات خود در اردوی جهادی شرکت کردند. در این همایش از جهادگران برتر و مسئولان گروه های جهادی شهرستان، تقدیر شد.


15برنامه بسیج در نیم بلوک
سدیدی- 15برنامه هفته بسیج در بخش نیم بلوک برگزار شد.سروان احمدی فر فرمانده حوزه شهید باهنر خضری دشت بیاض در دیدار با امام جمعه این شهر از اجرای 15برنامه محوری در بخش نیم بلوک خبرداد و فراخوانی گردان های 360بیت المقدس،نشست فرصت ها وتوانمندی های جوانان،افتتاح گلزار شهدای نیم بلوک،دیدار با خانواده های شهدا و همایش پیش کسوتان بسیج را از جمله این برنامه ها برشمرد.