گفت و گو

رکاب زنی به یاد شهدای مرزبان

هروی- «حمزه اکبری فیض‌آبادی»، دوچرخه‌سوار نایینی که از 7 آبان ماه امسال سفر 40 روزه خود را در راستای گرامی داشت یاد شهدای مرزبان از نایین استان اصفهان به مقصد هیرمند زابل آغاز کرد در رکاب زنی مسیر هوم تا هامون وارد نهبندان شد.
به گزارش «خراسان جنوبی» این دوچرخه سوار 31 ساله نایینی که تصمیم دارد با دوچرخه خود را به مناطق صفر مرزی ایران در منطقه هامون و مزار مرزبان شهید، مراد دهقان در جنوب شرق کشور برساند؛ تاکنون هزار کیلومتر را رکاب زده و تنها 200 کیلومتر دیگر تا رسیدن به مقصد باقی مانده است.
آن طور که او می گوید: این ششمین سفر طولانی اش است که در راستای پاسداشت یاد شهدای مرزبان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا انجام می‌ شود.
وی که در طول مسیر از استان‌های اصفهان، یزد و کرمان عبور کرده و اکنون وارد خراسان جنوبی شده است به این نکته اشاره دارد که از مسیر شهرهای در حال عبور از مرحله رفت به سیستان و بلوچستان خواهد رسید.  
وی یادآور می شود: سیستان و بلوچستان سفر پایانی وی نیست و قصد دارد از مسیر برگشت نیز از استان‌های هرمزگان، فارس و اصفهان بگذرد طوری که در رفت و برگشت این سفر در مجموع از 7 استان با طی مسیر چهار هزار کیلومتری عبور کند.
آن طور که این دوچرخه سوار می گوید: روزانه به طور میانگین 100کیلومتر با دوچرخه خود رکاب می زند و پیش بینی می کند این سفر 4 هزار کیلومتری رفت و برگشت در مدت 40 روز به پایان برسد. وی که این سفر را هوم تا هامون نام نهاده در این زمینه توضیح می دهد: هوم از نام‌های باستانی شهر نایین بوده و هامون نیز منطقه‌ای در مرز ایران، افغانستان و پاکستان است که شهدای زیادی در این منطقه برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند و به همین دلیل مقصد این سفر انتخاب شده است. «حمزه اکبری»، رکاب زن نایینی که فرزند شهید «غلامرضا اکبری» از شهرستان نایین است، هدف اصلی از انجام این حرکت را حمایت از مادر شهید مراد دهقانی و همچنین پاسداشت یاد شهدای مرزبان بیان می کند. به گفته وی شهید مراد دهقانی متولد 1350 است که سال 1370 در مرز ایلام به درجه رفیع شهادت نایل آمد.