رویداد

مدیر کل فرودگاه ها خبر داد:
پرواز کیش از امروز ، زاهدان نیمه آذر

مشتاق -  پروازهای رفت و برگشت بیرجند – زاهدان و بیرجند - مشهد به مجموع پروازهای خراسان جنوبی اضافه شد. مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر به «خراسان جنوبی» به درخواست های متعدد برای برقراری پرواز بیرجند – زاهدان اشاره کرد که پیرو پیگیری ها در این زمینه این پرواز از 16 آذرماه جاری در فرودگاه بیرجند انجام خواهد شد.
«سلامی» افزود: همچنین یک پرواز از بیرجند به مقصد مشهد نیز از 13 آذر ماه جاری به مجموع پروازهای فرودگاه بیرجند اضافه می شود که روزهای دوشنبه در این مسیر مسافران را جابه جا خواهد کرد.
وی با اشاره به رایزنی و هماهنگی ها برای برقراری پرواز بیرجند – کیش گفت: این پرواز از امروز با هواپیمای فوکر 100 در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته انجام خواهد شد.


ضرورت تشکیل کارگروه حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات استان
رحمان - تشکیل کارگروه حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات خراسان جنوبی ضروری است.
حجت الاسلام «شیدایی» مسئول پژوهش حوزه علمیه استان پنجشنبه در جلسه چالش های پیش روی حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود مشکلات در حوزه های مختلف استان، تشکیل کارگروه حوزه و دانشگاه را از سوی استانداری برای حل مشکلات خراسان جنوبی خواستار شد و گفت:تاکنون برای رفع مشکلات استان که بیشتر فرهنگی و اجتماعی است کار کارشناسی منسجمی انجام نشده است.
«زنگویی» یکی از اساتید دانشگاه هم گفت: در اسلام تعارضی بین علم و دین و روحانیت و دانشگاه وجود ندارد و تنها مشکل در این زمینه آن است که هر یک از آن ها باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.
به گزارش خبرنگار ما بعد از این  اساتید دانشگاه ها به مسائلی مانند ارائه نشدن نقش مکمل برای حوزه و دانشگاه، نبود مجرایی برای انتقال شبهات به حوزه برای پاسخگویی، وجود مشکل در تعریف بنیادی وحدت حوزه و دانشگاه و... اشاره  کردند.