اخبار

استاندار در صبحگاه مشترک «شکوه اقتدار»
بسیج به رفع نواقص توسعه استان کمک کند

حسین قربانی –بسیجیان می توانند با عزمی جدی و نگاهی عمیق و همه جانبه نقایص موجود در راه پیشرفت و توسعه استان را شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی و اقدام کنند.
استاندار خراسان جنوبی این مطلب را پنجشنبه گذشته در صبحگاه مشترک کارمندان بسیجی با عنوان شکوه اقتدار مطرح کرد و از بسیجیان به عنوان پیشرانان فرهنگی نام برد که باید با تاسی از فرهنگ عاشورایی برای اعتلای اسلام و خدمت به انسان ها تلاش کنند.  «مروج الشریعه» در ادامه به خلاءهای فرهنگی موجود اشاره کرد که پر کردن این خلاءها با الگوسازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از مهم ترین رسالت هایی است که امروز بنا به شرایط و اقتضائات روز به بسیج واگذار شده است.


اولین رزمایش مشترک امنیتی در بیرجند
اولین رزمایش امنیتی نیروی انتظامی و بسیج خراسان جنوبی پنجشنبه گذشته با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند برگزار شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در رزمایش امنیتی نیروی انتظامی و بسیج خراسان جنوبی هدف از برگزاری این رزمایش امنیتی مشترک را آمادگی مدیریت بحران و اغتشاش در 2 بخش انتظامی و امنیتی بیان کرد. سرهنگ «حسن شجاعی نسب» به بررسی نقاط قوت و ضعف در این رزمایش اشاره کرد تا در صحنه واقعی، آمادگی کنترل ناآرامی ها با ظرفیت مناسب وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: در چند سال اخیر، تقویت آمادگی رزم رده ها و یگان ها در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفت و برگزاری رزمایش ها به تقویت این آمادگی کمک می کند. معاون عملیات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم به حضور 6 گردان رزم شامل یک گردان امنیتی امام علی(ع)، چهار گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر در این رزمایش اشاره کرد و تاکتیک سد، هجوم، عملیات تعقیب و گریز و پاکسازی و تخلیه مجروحان را از جمله برنامه ها برشمرد. سرهنگ «علیرضا یوسفی» با اشاره به رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نمایش اقتدار توسط گردان امام علی(ع) و اجرای عملیات روانی به عنوان دیگر برنامه های این رزمایش تصریح کرد: نقاط مهم قابل حفاظت پیش بینی شده در این رزمایش 14 نقطه است.