امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد

پیام های پیروزی مقابل داعش

کاظم حیدری – پیروزی بر داعش پیام هایی را به ملت های منطقه ، دشمنان اسلام و دوستان خودی و داخلی کشور دارد.
امام جمعه موقت بیرجند در جمع نمازگزاران این شهر به شکست داعش در منطقه اشاره کرد و گفت : داعش در صحنه میدانی منطقه نابود شد و اگر بار دیگر بخواهد از زوایای پنهانی و مخفی ظهور کرده و وارد منطقه شود با بیداری مردم مسلمان از بین خواهد رفت .
حجت الاسلام والمسلمین «مختاری » پیروزی مقابل  داعش را نتیجه وجود 3 عنصر دانست و افزود : اولین عنصر  دیانت ، ایمان و تقوای الهی و عنصر دوم وجود رهبری فرزانه و آگاه است که با رهنمودهای به موقع خود این پیروزی را مدیریت می کردند.
وی مهم ترین عنصر در پیروزی بر داعش را اتحاد همیشگی بین امت مسلمان برشمرد و گفت : در طول 40 سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد اتحاد باعث دست یافتن به پیروزی برای ما شده است و امروز هم این اتحاد نه تنها در داخل بلکه در خارج از مرزهای ایران به صورت فراملی است و مردم کشورهایی مثل عراق ، لبنان ، سوریه ، افغانستان و ... متحد شدند.
امام جمعه موقت بیرجند به پیام های اصلی پیروزی بر داعش اشاره و اظهار کرد : اولین پیام این پیروزی به ملت های منطقه است که باید به خوبی دوست و دشمن خود را بشناسند و بدانند که آمریکا ، اسرائیل و آل سعود دوست مسلمانان نیستند  بلکه دشمن آن ها محسوب می شوند  چرا که هدف اصلی آن ها با ایجاد داعش از بین بردن آبروی اسلام واقعی است.
حجت الاسلام والمسلمین «مختاری» تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران دوست ملت های اسلامی منطقه است و هر جا که نیاز باشد به کمک آن ها می شتابد. وی گفت : دومین پیام شکست داعش به دوستان داخلی و کسانی است که دل در گرو دوستی با دشمن دارند و فکر می کنند با مذاکره می توان کاری از پیش برد و باید بدانند که سوریه و عراق بهانه ای برای تقویت داعش بود تا بتوانند از این طریق پای داعش را به داخل کشور باز کنند .
وی تاکید کرد: سیاست مداران کشور باید این پیام را دریافت کنند که آمریکا هرگز دوست ما نیست و با موجودیت ما مشکل دارد و تنها راه مقابله با تهدیدهای دشمن استقامت است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد : آخرین پیام پیروزی بر داعش این است که باید بفهمند که ملت و نظام ایران یک نظام مقتدر است و باید ما را به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای بشناسند و بگذارند ملت های منطقه خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند .