دریچه فرهنگ

 پیش ثبت نام 3 هزار نفر 
برای سفر نوروزی به عتبات 
قاسمی- سه هزار نفر در استان برای سفر نوروزی به عتبات عالیات ثبت نام کردند. 
مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در استان حدود سه هزار نفر برای سفر نوروزی به عتبات عالیات ثبت نام کردند که به صورت زمینی و هوایی به شرط برقراری پروازها به عراق اعزام می شوند. 
«نوفرستی» تاکید کرد: مشکلی برای اعزام این زائران به عتبات عالیات نیست و زمینه سفر همه آن ها فراهم است البته شرکت های هواپیمایی برای پرواز در حال مذاکره با عراق هستند و برقراری این نوع سفر بستگی به رویکرد آن ها دارد. 
وی افزود: با این وجود مدت سفر به عتبات عالیات در نوروز تفاوتی ندارد و همان یک هفته است ولی میزان هزینه ها بستگی به هتل انتخابی دارد. 
نوفرستی زمان اعزام سفرهای نوروزی را از 23اسفند تا نیمه فروردین 97 بیان کرد و ادامه داد: از دوشنبه هفته جاری کاروان ها انتخاب می شود. 
 
ارسال 180 اثر به جشنواره ملی تالاب کجی نهبندان
زهرا خسروی-180 اثر به جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان ارسال شده است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب به «خراسان جنوبی» گفت: ٩٠ گروه از ١٧ استان کشور در این جشنواره ثبت نام کرده اند که بیشترین آثار ارسالی مربوط به تهران و خراسان جنوبی است.
سید «علی زمزم» افزود: داوری براساس کیفیت کار انجام و اسامی نفرات راه یافته به مرحله اجرایی جشنواره دهم اسفندماه اعلام می شود.
به گفته وی، داوری این آثار براساس کدبندی و بدون نام و مشخصات هنرمندان در تهران و توسط سه داور کشوری از هشتم تا دهم اسفندماه انجام خواهد شد.
 
چاپ 114 عنوان کتاب در استان
زهرا خسروی-114 عنوان کتاب از ابتدای امسال تا پایان بهمن در استان چاپ و منتشر شده است. 
رئیس اداره فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب به «خراسان جنوبی» تعداد کتب تألیف شده را 121عنوان، بیان کرد و گفت: تعداد شمارگان کتاب های منتشر شده هم 98 هزار و 650 جلد در این مدت است. «شفائی» افزود: موضوع کتاب ها؛ شهرها و روستاهای استان، عمومی، رمان، شعر و... است.