سیاسی و بین الملل

ریشه فتنه‌ها را می‌خشکانیم 
صدا و سیما - دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حادثه اخیر خیابان پاسداران تاکید کرد: ریشه این نوع فتنه‌ها را در کشور خواهیم خشکاند.  امیر دریابان شمخانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر بسیجی شهید ، محمد حسین حدادیان هشدار داد : جمهوری اسلامی ایران حتما با بانیان ، طراحان ، عناصر پشت پرده و عناصر مجری این فتنه برخورد قاطعی خواهد کرد. شهید حدادیان در حادثه اخیر خیابان پاسداران به شهادت رسید.
 
 
 
الجبیر: ایران بزرگترین خطر برای منطقه است!
مهر - وزیر خارجه سعودی که به مطرح کردن اظهارات سخیف و ضد ایرانی عادت کرده است، در نشست «G5» مدعی شد: ایران بزرگترین خطر در منطقه و شاید در جهان است. 
الجبیر مدعی شد: ریاض برای جنگ در یمن تلاش نکرده است! وزیر خارجه سعودی ضمن نادیده گرفتن کارشکنی های کشورش در مسیر حل و فصل سیاسی بحران یمن ادعا کرد: حوثی ها راه حل سیاسی را با شکست مواجه کرده اند!
 
 
 
دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید نمی کنیم
فارس - معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره محافظه‌کاران این کشور از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کشورش برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام خبر داد. پنس گفت: «به بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی هشدار دادیم؛ ایالات متحده دیگر اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه را تحمل نخواهد کرد. وی افزود: این کشور دیگر توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با ایران را تأیید نخواهد کرد.
 
 
 
سرلشکر باقری: با قاطعیت با آشوبگران برخورد می‌کنیم
فارس - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان مقتدر حریم امنیت ملی اجازه تکرار نمایش‌هایی مانند آن چه در خیابان پاسداران رخ داد را نمی دهند و با هر تهدیدی علیه امنیت شهروندان با قاطعیت برخورد خواهد شد. 
سرلشکر باقری در پی شهادت بسیجیان و سه تن از نیروهای انتظامی توسط اوباش پیام تسلیتی صادر کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.
 
 
نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد
ایسنا - رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی از توان بسیار بالایی برای نشان دادن اقتدار نظام برخوردارند. 
امیر سرتیپ پوردستان در مراسم بزرگداشت شهدا افزود: در چنین شرایطی باید دوراندیش باشیم و نباید به این دشمن خوش گمان باشیم چنین دشمنی با این گونه اقدامات به دنبال حیله جدید است.
 
عراقچی: هیچ قسمتی از برجام را نمی‌توان عوض کرد
ایسنا - معاون سیاسی وزیر امور خارجه  با بیان این‌که این موضع مشترک ماست که برجام قابل باز شدن، مذاکره دوباره و تغییر نیست، افزود: هیچ قسمتی از آن (برجام) را نمی‌توان عوض کرد. 
عباس عراقچی اعلام کرد: در سفرهای ما به اروپا و مقامات اروپایی به ایران، برجام همواره یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوها بوده است و ما به صورت مستمر درباره آن، تبادل نظر می‌کنیم زیرا تحولات گه‌ گاه روز به روز است.
 
دادگاه آمریکا به نفع ایران رای داد!
ایسنا - دیوان عالی آمریکا در جلسه‌ استیناف پرونده‌ الواح هخامنشی با رأی هشت به صفر قضات دیوان عالی به نفع ایران، حکم مصادره و فروش الواح هخامنشی را لغو کرد. این رأی که در ۱۹ صفحه‌ در سایت دیوان عالی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، بر سه شاخص تاکید دارد. 
 
رمزگشایی سردار صفوی از اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر
فارس - دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: یکی از اهداف دشمنان خارجی از راه اندازی اغتشاشات اخیر، مشغول کردن قدرت ایران به داخل کشور و همچنین ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان بود. سردار سرلشکر صفوی در بازدید از نیروهای مسلح استان خوزستان ، افزود: ماهیت تهدیدات تغییر کرده است و تهدید نظامی جدی پیش رو نداریم و این به آن معنا نیست که دشمن را دست کم بگیریم.