با خبرنگاران

 المپیاد طرح ملی دادرس در مدارس خوسف 
مشمولی-70 دانش آموز پایه هشتم مدارس شهرخوسف در المپیاد طرح ملی دادرس شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار ما این طرح به منظور آموزش و تربیت دانش آموزان آماده در روزهای سخت ، اجرا شد و دانش آموزان پس از آزمون تئوری، در آزمون عملی شامل حمل مصدوم ، احیای قلبی ریوی ،کمک های اولیه ، پناهگیری و خروج ایمن شرکت کردند و تیم های برتر در این آزمون ها به مسابقات استانی اعزام خواهند شد .
گفتنی است سال گذشته تیم پسران دبیرستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) خوسف رتبه اول استان را کسب کرد و  به عنوان نماینده استان در مسابقات کشوری توانست یک مدال طلا و یک مدال برنز را از آن خود کند، تیم دختران دبیرستان ارشاد خوسف نیز سال گذشته مقام سوم استان را کسب کرد.
 
تحقق 114 درصدی تعهد اشتغال در سرایان
موسوی-رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرایان از تحقق 114 درصدی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خبر داد. «صالحی فر» میزان جذب تسهیلات خوداشتغالی درشهرستان را 72 درصد و میزان جذب تسهیلات مشاغل خانگی را هم 45 درصد اعلام کرد.
به گفته وی دربحث صندوق کارآفرینی هم 235میلیون تومان تسهیلات با معرفی 17نفر در ابتدای کار پرداخت و صددرصدجذب شده است.
 
بهار در زمستان زیرکوه
دروگر- تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا باعث گل دهی زود هنگام درختان بادام ،آلوچه و زردآلو در بسیاری از مناطق شهرستان زیرکوه شد. بنا به گفته کارشناسان جهادکشاورزی زیرکوه چنان چه هوا سرد شود  شکوفه ها یخ می زند و محصولات سردرختی کشاورزان از بین خواهد رفت.
 
 
 
 
 
 
مسئول رسیدگی به امور مساجد خوسف :
مسجد حصاری در مقابل تهاجم به دین است
مشمولی-مساجد سنگر  و حصاری در مقابل تهاجم به دین است و مؤمنین باید در مسجد به صورت یک تشکل واحد در آیند. امام جمعه  و مسئول رسیدگی به امور مساجد خوسف در گردهمایی ائمه جماعات ، اعضای هیئت امنا و خادمان مساجد شهرستان که در مسجد باقر العلوم (ع) شهر خوسف برگزار شد گفت: مساجد خانه خدا بر روی زمین است و مؤمنین مهمانان خدا هستند که با حضور خود در مساجد با خدا ارتباط برقرار می کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین « شاهبیکی» افزود : مساجد سنگر است و ائمه جماعات و اعضای هیئت امنا باید جایگاه مسجد را بالا ببرند و با این سنگر حصاری در مقابل تهاجم به دین درست کنند . وی تاکید کرد: در مساجد باید معنویت ، اخلاق و... تقویت شود  و مؤمنین در مساجد باید به صورت یک تشکل واحد در آیند .
حجت الاسلام «نوری» مسئول رسیدگی به امور مساجد استان   گفت : وضعیت امروز مساجد باید با قبل از انقلاب خیلی تفاوت کند ، مساجد را باید احیا کنیم  و یک راه آن این است که کثرت ها را به وحدت برسانیم و دوگانگی ها  را از مساجد حذف کنیم.
 
اجرای 150کیلومترخط کشی راه های سرایان
موسوی-ازابتدای مهرماه امسال 150کیلومتر از راه های سرایان خط کشی شده است. رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای سرایان با بیان این مطلب گفت: از ابتدای مهر ماه امسال 150کیلومتر ازراه های مواصلاتی وجاده های اصلی روستایی وشهری شهرستان سرایان خط کشی شده است.
 سید«محمدفرخی» تصریح کرد:عملیات خط کشی راه ها درجاده های اصلی روستاهای بسطاق ،دوست آباد،بغداده ،دوحصاران وقاسم آبادوشهرآیسک و همچنین دربرخی راه های مواصلاتی عملیات روکش آسفالت انجام شده است. 
وی اظهارکرد: در ماه های اخیر همچنین عملیات روکش ماسه آسفالت سرد به صورت موضعی درمحورهای حوزه استحفاظی ازجمله قسمت هایی ازجاده اصلی و شریانی سرایان –سه راهی روم و قسمت هایی از محور آیسک – دوحصاران – بغداده – قاسم آباد که روسازی جاده ، تخریب و روکش آسفالت درمحدوده هایی از جاده دچار نشست شده بود اجراشد. 
 
افتتاح 2 کتابخانه در سرایان
موسوی-دو باب کتابخانه درشهر سه قلعه و روستای دوست آباد سرایان با حضور نماینده مردم در مجلس و رئیس کانون قلم چی کشور موردبهره برداری قرارگرفت.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرایان با بیان این مطلب گفت: این کتابخانه ها با زیربنایی بالغ بر540مترمربع و 400میلیون تومان هزینه احداث شده که  240میلیون تومان آن توسط خیرین وبنیادقلم چی و بقیه ازمحل اعتبارات دولتی پرداخت شده است. به گفته «محمدفولادی» این کتابخانه ها دارای 14هزارو500جلدکتاب است و جمعیتی درحدود هفت هزارنفر را بهره مند می کند.
 
طرح خوداتکایی دانش آموزان آیسک
موسوی-دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی خدیوی آیسک با اجرای طرح خوداتکایی « پرورش قارچ» درراستای تحقق اقتصادمقاومتی گام برداشتند.  «عظیمی »معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش سرایان با بیان این مطلب گفت:این دانش آموزان توانستند باهزینه ای به مبلغ 370هزارتومان دریکی ازخوابگاه های خود برروی دو تخت به پرورش قارچ دکمه ای بپردازندو پس ازبرداشت بافروش این محصول به مبلغ560هزارتومان به دبیرستان خودبرای صرف هزینه های جاری کمک کردند.