طرح مقابله با بیابان زایی برای380 هکتاراز اراضی قاینات

طرح مقابله با بیابان زایی در 380 هکتار از اراضی قاینات اجرا می شود. 
به گزارش خبرنگار ما رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاینات از اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در 380 هکتار از زمین های شهرستان با اعتباری بالغ بر 823 میلیون تومان خبرداد و  از این طرح به عنوان یکی از اقدام های مهم وتاثیر گذار در کنترل بیابان زایی نام برد.  به گفته «گلی» در قالب این طرح کاشت گونه های متنوع و سازگار با منطقه  قاینات شامل تاغ ، قیچ ، عجوه ،آتریپلکس  دردشت آفریز از حدود یک ماه پیش آغاز شده است و تا پایان اسفند بالغ بر 100 هزار اصله نهال دراین دشت کاشته می شود. 
وی در ادامه با بیان این که شهرستان قاینات بیش از760 هزار هکتار وسعت دارد افزود: از این میزان ، بالغ بر70 هزار هکتار آن بیابانی و کویری است. 
وی با اشاره به تاثیر خشکسالی های متوالی بر افزایش بیابانی شدن وسعت شهرستان، یادآور شد: درهمین راستا طرح ملی وجامع مقابله با بیابان زایی در این شهرستان در حال اجراست و تا پایان اسفند مرحله کاشت آن به پایان خواهد رسید. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاینات اضافه کرد: این گونه های گیاهی به آب کمتری نیاز دارند وطی شش مرحله تا مهرماه 97 آبیاری خواهند شد. 
به گفته وی با اجرای این طرح به مدت سه سال ورود دام به منطقه ممنوع است . وی اظهارکرد: از زمان آغاز به کار این طرح در سطح دشت آفریز روزانه به صورت میانگین 45 نفر مشغول به کار هستند .
 وی با بیان این که خشکسالی های اخیر وکمبود بارندگی باعث افت پوشش گیاهی وافت سفره های آب زیر زمینی شده است افزود: از ابتدای امسال طرح کنترل هرز آب نیز در 327 هکتار از اراضی  قاینات با اعتبار 65 میلیون و 400  هزار تومان اجرا شده است.