رویداد

تحقق 102 درصد تعهد اشتغال بیرجند
رحیم زاده- 102 درصد تعهد امسال اشتغال شهرستان بیرجند محقق شد. سرپرست مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با اعلام این خبر به «خراسان جنوبی» سهمیه اشتغال تعهدی امسال شهرستان را دو هزار و 475 نفر اعلام کرد و با استناد به گزارش سامانه رصد گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار و 520 نفر توسط دستگاه های اجرایی شغل ایجاد شده است.
به گفته «راستگو» از مجموع فرصت های شغلی ایجاد شده ۴۵۶ نفر مربوط به شاغلان بخش ساختمان است. وی یادآور شد: همچنین از ابتدای امسال ۳۲۴ فقره مجوز مشاغل خانگی در رشته های مختلف شغلی در شهرستان صادر شده که ۲۵۴ فقره به صورت مستقل و۷۰ فقره در قالب پشتیبان است.
به گفته وی تاکنون۲۹۰ طرح در حوزه مشاغل خانگی با اعتباری بیش از سه میلیارد و 233 میلیون و 500 هزار تومان به بانک های ملی و صادرات معرفی و از این تعداد به  ۱۷۶ طرح یک میلیارد و 870 هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
 
پیش بینی روان آب از فردا در استان
 جاری شدن روان آب از فردا در برخی نقاط استان پیش بینی شد. 
کارشناس پیش بین هواشناسی اداره کل هواشناسی استان به «خراسان جنوبی» گفت: با توجه به الگوی نقشه یابی از بعدازظهر امروز با تقویت جریانات ناپایدار جوی به تدریج افزایش ابر، سرعت وزش باد، گرد و خاک و رگبار پراکنده باران در برخی نقاط شمالی استان قابل پیش بینی است.
به گفته «لطفی» از اوایل وقت فردا تا ظهر دوشنبه با تشدید ناپایداری ها و انتقال رطوبت به جو منطقه، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می شود.
وی با استناد به پیش بینی های انجام شده تاکید کرد: وقوع این بارش ها در این بازه زمانی باعث ایجاد روان آب و آب گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: ادامه بارش پراکنده باران تا پایان هفته جاری در استان نیز پیش بینی می شود.
 
 
گندزدایی10 هزار مترمکعب مخازن آب بیرجند
  10 هزار متر مکعب از مخازن بیرجند شست وشو و گندزدایی شد. مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند به «خراسان جنوبی» گفت: بر اساس برنامه زمان بندی و در راستای حفظ کیفیت آب شرب، شست وشوی مخازن آب در دستور کار قرار دارد.
مهندس «هاشم آبادی» با اشاره به شست و شوی مخزن پنج هزار مترمکعبی شماره یک شمال شهر بیرجند در دی ماه امسال افزود: اقدامات لازم برای شست وشوی مخزن پنج هزار متر مکعبی بند دره هم به تازگی انجام شد. 
به گفته وی این عملیات در دو مرحله پس از تخلیه آب یک قل و رسوبات کف مخزن با استفاده از محلول استاندارد پرکلرین و گندزدایی دیواره ها و کف مخزن انجام و سپس مخزن آبگیری و پس از انجام تاییدیه آزمون های کیفی وارد مدار بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: در ادامه قل دوم مخزن از مدار خارج و عملیات شست وشو بدون قطعی آب انجام می شود.
وی تاکید کرد: امسال با هدف ارتقای کیفی آب شرب مشترکان بیش از 170 کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال هم شست وشو و گندزدایی شد.
 
 
انهدام 23 تن محصول کشاورزی قاچاق 
 از ابتدای امسال 23 هزار و 202 کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی بدون گواهی بهداشت گیاهی در استان منهدم شد. 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان با اعلام این خبر اقلام منهدم شده را شامل محموله های انبه، سیر،  لیموترش، نارنگی و پرتقال برشمرد که بدون گواهی بهداشت گیاهی و رعایت نکردن قوانین قرنطینه نباتی وارد کشور شده بود. به گفته «یوسفی» این محصولات توسط بخش قرنطینه مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری نیروهای انتظامی و اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ضبط و منهدم شد.
به گزارش روابط عمومی این سازمان، وی با تاکید بر انجام نظارت برای کنترل همه جانبه محصولات با هدف سالم رسیدن به دست مصرف کننده طی چند مرحله در سال، نگهداری از پوشش گیاهی استان و جلوگیری از ورودآفات و بیماری های قرنطینه ای و خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان را از اهداف پیش رو بیان کرد.
 
 
دام های واحدهای صنعتی کدگذاری می شوند
 دام های واحدهای صنعتی بیرجند با هدف رصد بیشتر این واحدها و کنترل ورود و خروج دام ها کدگذاری می شوند.
 رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند با اشاره به انتقال دام ها از واحدهای دامداری و ضرورت کنترل و اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از ورود بیماری ها به منطقه گفت: شبکه دامپزشکی بیرجند به این منظور اقدام به نشانه گذاری و نصب پلاک شناسایی روی تمام دام های واحدهای صنعتی کرده است.
به گزارش روابط عمومی این شبکه، دکتر «علیزاده» افزود: اقدامات بهداشتی – قرنطینه ای با هدف جلوگیری از ورود ویروس تب برفکی به ویژه تیپ های جدید و غیر بومی در همه واحدهای اپیدمیولوژیک، سامان دهی تردد دام و ... انجام می شود.
 
 
هشدار پلیس راه درباره  لغزندگی جاده ها
پلیس راه خراسان جنوبی در مورد لغزندگی برخی محورهای استان به دنبال بارندگی هشدار داد.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان، سرهنگ «رضایی» رئیس پلیس راه استان از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه، از سالم بودن تجهیزات زمستانه خودروی خود از جمله برف پاک کن و بخاری مطمئن شوند و در مناطق کوهستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.