امامان جمعه استان در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند

دشمن صحنه گردان حوادث اخیر تهران

 عکس : خسرویامامان جمعه استان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه به حوادث اخیر در تهران اشاره کردند و گفتند که باید علت اصلی این رخداد را در جایی دیگر جستجو کرد. به نظر آنان پشت وقوع این حادثه باز هم دشمنان قسم خورده ایران حضور دارند.
 آنان با قدردانی از  نیروی انتظامی اظهار کردند که امنیت و آرامش مردم باید حفظ شود و این از اصول اساسی کشور است . 
آنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تربیت دینی فرزندان هشدار دادند که دشمنان سعی در تغییر الگوهای اسلامی ما دارند.
امامان جمعه همچنین خطراتی که انقلاب را تهدید می کند یاد آور شدند و اظهار کردند خطا این است که عده ای از مسئولان به جای خدمت دنبال اشرافی گری بروند .
 
مود
سیاست کشورهای توسعه یافته
امام جمعه مود در ابتدای خطبه های نماز جمعه این شهر درگذشت امام جمعه طبس را تسلیت گفت و با توجه به شعارسال ، منابع زندگی حضرت علی (ع) را در سه سرفصل شخصی ، مشارکت های مردمی وسرمایه گذاری بیان کرد و اظهارداشت: سیاست کشورهای توسعه یافته  این است که می خواهند دیگر کشورها را چپاول کنند .
حجت الاسلام والمسلمین «فلسفی راد» با بیان این که ما اکنون به دو درد مبتلاشده ایم افزود: تنوع طلبی و مصرف گرایی و اتلاف سرمایه ازجمله دردهایی است که اسلام به شدت درمورد آن هشدارمی دهد .
وی به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد وگفت : نهادتربیت اسلامی که به دست شهید باهنر تاسیس شد دربرهه ای از زمان حذف شد و دست های خطرناکی امروز می خواهند الگوهای اسلامی ما را به غرب گرایی تبدیل کنند. 
 
زهان 
اثر گذارترین عنصر تعلیم
امام جمعه زهان معلمان را اثرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و گفت: باید به آن ها توجه بیشتری شود.
حجت الاسلام والمسلمین «محمدی» افزود : دانش آموزی که فارغ التحصیل می شود باید دارای شجاعت ، خلاقیت ، حس کنجکاوی، مبتکر و اهل نظر باشد و خود را مجهز به سلاح علم و اخلاق و بصیرت کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله اصلی در اغتشاشات تهران اشاره کرد و افزود آن ها که حادثه ساز شدند دراویش نیستند این یک آدرس غلط است بلکه فرمان اصلی در پشت حوادث اخیر در دست بیگانگان و دشمنان قسم خورده ملت ایران است .
 
عشق آباد 
حرف اول ملت ایران
رنجبر - امام جمعه موقت عشق آباد در جمع نمازگزاران با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیما وجان باختن  تعدادی هموطنان از بیان صحبت های نادرست عده ای در فضای مجازی و انتشار آن گلایه کرد وگفت: علت وقوع چنین حوادثی شعار مرگ برای آمریکا نیست زیرا این شعار  از اول انقلاب بوده است .
حجت الاسلام و المسلمین علیپور افزود: تا آمریکا شیطان بزرگ است و ملت ها را به کام مرگ می کشاند حرف اول ملت ایران همین شعاراست چرا که نابودی چنین مستکبری موجب نجات انسان هاست.
 
خضری دشت بیاض
لزوم تقویت بنیان خانواده
سدیدی -امام جمعه خضری دشت بیاض گفت : یکی از اساسی ترین راه های استقرار و استمرار ارزش های اخلاقی و دینی در جامعه، تقویت و تحکیم بنیان خانواده است. 
حجت الاسلام والمسلمین «یعقوبی» در ادامه سخنانش افزود  : دفاع از اسلام بر همه واجب است حال چه در جنگ تحمیلی باشد چه در دفاع از حرم و چه در دفاع از مرزها و کوچه و خیابان های شهر. 
وی با بیان این که  مسئله اصلى در نا آرامى‏هاى اخیر در تهران، بحث یک فرقه خاص نیست، افزود: ضد انقلاب به ‏ویژه منافقان با هدف ایجاد خشونت و اغتشاش پى‏درپى در کشور و ایجاد نا امنی، حرکت به سمت پروژه تخریب ایران اسلامی را دنبال می کنند.
وی گفت: حقیقت آن است که در مواردی با اصول مکتب امام راحل (ره) پیش نرفته ایم و آن طور که لازم بود به طبقه محروم و مستضعف جامعه رسیدگی نکردیم چرا که عده ای از فرصت خدمتگزارى به مردم، براى ثروت‏اندوزى سوءاستفاده مى‏کنند و  وارد کننده اصلی کالاهای غیر ضروری شده اند که این کمر تولید داخلی را شکسته و کارگران را خانه نشین کرده است. 
وی در ادامه گفت: برخی در طرح های اقتصادی کلان به جای این که به فکر محرومان و مستضعفان باشند به نوعی طراحی می کنند که سود آن به جیب چند سرمایه دار بزرگ اقتصادی برود .
  وی برگزاری جشن نیکوکاری در نیمه دوم  اسفند را یادآور شد و از مردم خواست که محرومان را در آستانه سال نو فراموش نکنند.
سرایان 
خواست مردم از مسئولان
موسوی - امام جمعه موقت سرایان با تسلیت  شهادت 5 نفر از مامورین انتظامی و بسیجی در ماجرای اخیر خیابان پاسداران تهران گفت: این  جنایت کم‌سابقه که به سبک جنایات داعش صورت گرفت باید به طور جدی پیگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین «یوسف پور» به خواست عمومی مردم در راستای تامین امنیت و آرامش جامعه و پیگیری و محاکمه عوامل این آشوب اشاره کرد و افزود: مردم انتظاردارند تا مسئولان در این قضیه به هیچ عنوان کوتاه نیایند .  وی از برخورد مقتدرانه و هوشمندانه  نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی در این ماجرا سنگ تمام گذاشت. 
 
طبس
شخصیت والای حجت الاسلام 
مهاجریان مقدم
توسلی - امام جمعه موقت شهرستان طبس در خطبه های نماز جمعه این شهر با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین «مهاجریان مقدم» ، وی را شخصیتی والا و دارای فضایل دینی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین «زنجانی طبسی » افزود: شور ، اشتیاق و علاقه وافر به تحصیل علم باعث شد که وی در سن 18 سالگی به ‌منظور بهره ‌بری از درس اساتید بنام حوزه علمیه وارد مشهد شود و در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتیدی چون آیت‌ا... سیداحمد مدرس یزدی، حاج شیخ یعقوب واعظی، شهید بزرگوار هاشمی‌نژاد، استاد هاشمی (ادبیات)، فلسفی، مرتضوی و ادیب نیشابوری استفاده کند .
وی با اشاره به شخصیت مرحوم مهاجریان مقدم اظهار کرد: سال 1348 تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع کرد و در سال 1351 مدرسه علمیه‌ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس کرد و مدیریت و تدریس آن را عهده‌دار شد. 
در زلزله سال 1357 طبس در جلسات سخنرانی برای زلزله‌زدگان مصیبت‌زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا کرد و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همزمان با قیام عمومی مردم، این مبلّغ آگاه به مسائل سیاسی، با سخنرانی‌های خود در شهرستان نقش فعالی داشت.
به گفته وی با توجه به اهمیت و نقش حساس امامان جمعه و مسائل جاری طبس ، در سال 68 از سوی شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه کشور و به دستور مقام معظم رهبری به امامت جمعه طبس منصوب شد و 28 سال متوالی در این جایگاه مردم را رهنمود کرد.
 
بشرویه
تربیت دینی فرزندان
پورغزنین - امام جمعه بشرویه گفت : برای مقابله با توطئه های دشمن و در راستای رشد جامعه باید فرزندان خود را با تربیت دینی و اسلامی پرورش دهیم. حجت الاسلام والمسلمین «شمس الدین» افزود : مهم ترین بحث در زمینه تربیت فرزندان امور مربوط به مباحث اعتقادی است زیرا امروز دشمنان اسلام و انقلاب ، عقاید فرزندان و به ویژه جوانان را هدف قرار داده اند. 
وی به روز مهندس هم اشاره کرد و گفت: مهندسان سرمایه های اصلی برای پیشرفت در عرصه تکنولوژی هستند لذا باید ازمهندسان بومی و جوان کشور نهایت استفاده را داشته باشیم. وی درخصوص بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه نیز اظهار کرد: زلزله هیچ گاه خبر نمی کند و بشرویه و سایر شهرهای همجوار نیز روی خط گسل های بزرگ هستند بنابراین ایمن سازی بافت قدیم و منازل شهر امری ضروریست. 
 
آرین شهر
اشرافی گری ، تهدیدی برای انقلاب
سالخورده - امام جمعه آرین شهردرخطبه های نماز جمعه گفت : یکی از خطراتی که انقلاب ما را تهدید می کند این است که عده ای به جای خدمت دنبال اشرافی گری بروند .  حجت الاسلام والمسلمین «فرح بخش» درادامه سخنانش به حوادث اخیرتهران اشاره کرد و افزود: درحالی که مردم مشغول عزاداری برای حضرت فاطمه (س) بودند عده ای که ارتباط آن ها با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و موساد ثابت شده بود،دست به آشوب زدند و با این اقدامشان باعث ذوق زدگی وخوشحالی آمریکا واسرائیل و دشمنان منطقه ای ما شدند. به گفته وی دراین بین نیروی انتظامی با اقتدارکامل و در نهایت مدارا با آن ها برخورد کرد ودرحالی که با اقدام ناجوانمردانه آن ها تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان به شهادت رسیدند،نیروی انتظامی بساط آن هارا جمع کرد و به این قائله پایان داد.
 
آیسک
کارکرد اصلی انقلاب
عرب نجات - امام جمعه آیسک هم در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم آذربایجان تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم سالاری را از جمله کارکردهای اصلی انقلاب اسلامی برشمرد که با الهام از تعالیم اسلامی توسط مردم انجام شد.
حجت الاسلام والمسلمین عرب گفت: امروز برخلاف رژیم گذشته نظام اسلامی اجازه  دخالت بیگانگان و مستکبران را درامور کشور نمی دهد.
به گفته وی ثمره کارکردهای انقلاب اسلامی ، رشد استعدادهای کشور و پیشرفت است.
وی در ادامه با بیان این که پیشرفت اقتصادی کشور یکی از اولویت های نظام اسلامی است افزود: کشور ما باید به یک صادرکننده  قوی و نه فقط صادر کننده  مواد اولیه بلکه محصولات فراوری شده تبدیل شود.
وی با اشاره به اغتشاشات اخیر تهران گفت: مردم انتظار دارند تا با کسانی که امنیت را خدشه دار می کنند به شدت برخورد شود.
 
نهبندان
اهمیت دشمن شناسی
مرندی - امام جمعه نهبندان با اشاره به حوادث اخیر و تسلیت شهادت 3 تن از پرسنل نیروی انتظامی و 2 نفر از بسیجیان گفت: دشمن از قضایای ساده ای سوء استفاده می کند و عده ای به بهانه آزاد کردن سارق و تجمع مقابل کلانتری و پیوستن گروه دیگر سبب ایجاد اغتشاش و شهادت افراد می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین «خزاعی» با بیان این که موضوع دشمن شناسی بسیار مهم است افزود: نباید دچار اشتباه شویم چرا که این قضایا ممکن است دوباره هم تکرار شود.
وی ادامه داد : چهره دشمن اصلی مغفول مانده و پوشانده شده است  و باید با حساسیت تمام دشمن را بشناسیم.وی یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج را گرامی داشت  و از ستاد بحران، هلال احمر، ارتش،سپاه و... که مشغول انتقال اجساد هستند تشکر کرد.
وی همچنین درگذشت حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس را تسلیت گفت.
 
فردوس 
تلاش با مدیریت جهادی 
باکمال - امام جمعه فردوس حرکت به سمت اشرافی گری و تکیه و اعتماد به خارجی ها را ازجمله تهدیدهای انقلاب اسلامی دانست وگفت : برای این که از این تهدیدها آسیبی به ما نرسد باید با نگاه به درون از زندگی های اشرافی پرهیز کنیم و با مدیریت جهادی به کار و تلاش خود ادامه دهیم .
حجت الاسلام والمسلمین «بابایی» با انتقاد از کسانی که کمپین هایی را در فضای مجازی راه می اندازند و تأکید می کنند که دین اسلام دین رأفت و مهربانی است و موضوعات مهمی همچون جنگ و جهاد را می خواهند نادیده بگیرند ؛ سخن آنان را سخن حقی دانست که پشت صحنه آن اراده باطل خوابیده است . امام جمعه فردوس دربخش دیگری از سخنان خود از قوه قضائیه خواست با آشوب گران و برهم زنندگان نظم وامنیت کشور به خصوص با آن ها که تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان را به شهادت رساندند به شدت برخورد کند .
 
نیمبلوک
آرامش مردم خط قرمز نظام
امام جمعه نیم بلوک در جمع نمازگزاران درباره حوادث اخیر گفت : نظام اسلامی از روز اول با همه فرقه ها و مذاهبی که دشمنی با مردم و نظام داشته اند مسالمت آمیز برخورد کرده است وحتی جلوی فعالیت آن ها را نگرفته است . 
حجت الاسلام والمسلمین «شطی» بابیان این که برادری و برخورد مسالمت آمیز تا زمانی است که حرکتی علیه نظام و امنیت مردم انجام نشود افزود: هفته گذشته عده ای از طرفداران یک فرقه سنتی با تجمع و حمله به مردم و ماموران انتظامی و بسیجی نشان دادند که نه تنها با نظام بلکه با مردم هم دشمنی دارند.  به گفته وی در این که دست دشمن هم دراین قضیه دیده می شود شکی نیست اما آن ها بدانند هر تحرکی که بخواهد آرامش مردم را بر هم بزند قطعا با برخورد قاطع نظام همراه خواهد شد.
سربیشه 
نیازمند انتقال ارزش های اسلامی هستیم
امام جمعه موقت سربیشه با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت :  استمرار و بقای جامعه اسلامی نیازمند انتقال ارزش های اسلامی از نسلی به نسل آینده است و در تربیت اسلامی ، والدین، محیط خانواده و آموزش و پرورش باید نقش اساسی را ایفا کنند. حجت الاسلام والمسلمین «عرب» از برگزاری شایسته مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در سربیشه و  از صبر و درایت نیروهای انتظامی در برخورد با اغتشاشگران حادثه اخیر خیابان پاسداران تهران تشکر کرد. 
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز افزود : عزت ملی را باید نشان دهیم و نباید به دشمن تکیه کنیم. 
به گفته وی  اگر ما به سمت اشرافی گری رفتیم  و به خارجی ها تکیه کردیم به فرموده مقام معظم رهبری این عمل ارتجاع است.
 
قاین 
سند حقانیت نیروی انتظامی
امام جمعه قاین در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حادثه سقوط هواپیما در قله دنا گفت: این حادثه خانواده های زیادی را داغدار کرد . 
حجت الاسلام والمسلمین «رحمانی» در ادامه سخنانش افزود : در چند روز گذشته ، کار زشتی از سوی عده ای به نام دراویش در تهران انجام شد که منجر به شهادت چند نفر از نیروی انتظامی و بسیجیان شد که باید از صبر و حلم و شکیبایی نیروی انتظامی در مقابل این حرکت تشکر کنیم.
به گفته وی ماموران نیروی انتظامی در این حادثه سند حقانیت خود را اثبات کردند. 
 
قهستان
بهره برداری دشمنان
رحیم زاده-امام جمعه قهستان در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اتفاقات اخیر در مرکز کشور گفت: دشمنان برهم زدن امنیت و آرامش مردم را برای پیشبرد مقاصد خود مورد استفاده قرار می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین« خزاعی» از مسئولان خواست با این عوامل که باعث شهادت مدافعان امنیت کشور شده اند برخورد قاطعی داشته باشند.
وی با بیان این که باید از این گونه مسائل درس عبرت گرفت، افزود: نباید بهانه به دست دشمنان داد .وی رحلت امام جمعه طبس را هم تسلیت گفت.
 
حاجی آباد
تلاش دشمن برای برهم زدن آرامش
دروگر - امام جمعه حاجی آباد به اغتشاشات خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند امنیت و آرامش ما را برهم زنند و از هر فرصت و بهانه ای برای این کار استفاده می کنند.  
حجت الاسلام والمسلمین «مرتضائی نیا» کنفرانس امنیتی مونیخ را مورد اشاره قرار داد و افزود: نمایش رژیم صهیونیستی با یک تکه آهن مضحک بود و واکنش و موضع وزیر امور خارجه جای تشکر دارد.
خوسف
پاسدار خون شهدا باشیم
امام جمعه خوسف با اشاره به تشییع و بدرقه شهدای گمنام در این شهرستان گفت: همه ما در قبال خون شهدا مسئولیم و در حد خودمان باید پاسدار خون شهدا باشیم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «مقری» با اشاره به سفر استاندار  به شهرستان اظهار کرد : هرگز به دنبال ایجاد دوقطبی در شهرستان نیستیم بلکه الگوی رفتاری ما در قبال کارگزاران دولت همان الگوی رهبر معظم انقلاب است و هرکجا کار مثبتی انجام شود قدردانی و برای رفع مشکلات مردم با کارگزاران دولت همکاری می‌کنیم و هرکجا ناهنجاری فرهنگی به وجود بیایید وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم. وی با اشاره به شهادت چند تن از پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان گفت : در مظلومیت این نظام همین بس که رسانه‌های خارجی و برخی افراد مغرض در حوادث اخیر، داد مظلومیت طرف مقابل را سر دادند .