طبس عزادار شد

قدردانی مردم از امام جمعه فقید ۹ صبح امروز

پیکر مرحوم حجت الاسلام مهاجریان مقدم در مشهد به خاک سپرده می شود
امام جمعه طبس صبح روز گذشته در سن 75 سالگی دار فانی را وداع گفت . 
به گزارش «خراسان جنوبی» مرکز اورژانس طبس علت فوت حجت الاسلام والمسلمین سید «ابراهیم مهاجریان مقدم» را ایست قلبی اعلام کرد .
مراسم تشییع و وداع با امام جمعه فقید طبس امروز ساعت ۹ صبح از مصلای نماز جمعه طبس(مسجد جامع کبیر) به سمت آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برگزار خواهد شد و سپس پیکر این عالم روز یکشنبه از ساعت ۹ صبح در مشهد از مدرسه حضرت حجت واقع در ۲۰ متری طلاب تشییع می شود و در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد. همچنین مجالس ترحیمی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفتم و هشتم اسفند صبح‌ از ساعت ۹ الی ۱۱ و بعدازظهر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل هیئت متحده رضوی دشتغران طبس برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه نیز مراسم یادبودی از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل هیئت ابوالفضلی شهر طبس برگزار خواهد شد.
تلاش گر جهادی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پیامی رحلت عالم عامل حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه معظم طبس را تسلیت گفت. متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و  امام جمعه بیرجند به این شرح است: رحلت عالم عامل حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه معظم طبس را به مردم شریف آن شهرستان خاصه علمای محترم و مخصوصا خاندان بزرگوار ایشان و قاطبه مردم استان خراسان جنوبی تعزیت عرض می‌کنم. آن عالم بصیر گرچه اکنون در میان ما نیست و به جوار رحمت حق شتافت؛ اما اندیشه ولایی و تلاش جهادی ایشان برایمان نصب العین است. اکنون قدر آن نعمت از دست رفته بیشتر دانسته خواهد شد. 
امیدوارم با هر شیوه و روش و هر اندیشه و منش که باشیم هم فرصت صحبت بزرگان را غنیمت بدانیم و هم از فقدان آن ، تنبه حاصل کنیم که وحدت در راه حق را غنیمت شمریم و تا دیر نشده آگاه شویم.
منشا خدمات ارزنده
امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت امام جمعه طبس را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است آن مرحوم در طول 28 سال حضور صادقانه و بی‌منت در طبس چه در منصب امامت جمعه شهرستان طبس یا سایر مسئولیت‌هایی که دارا بود منشأ خدمات ارزنده و ماندگار در عرصه‌های مختلف بود و همواره با تأکید بر وحدت و هم‌صدایی و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان ، برای توسعه و پیشرفت طبس و رسیدگی به محرومان و نشر و اشاعه معارف دینی تلاش داشت. استاندار خراسان جنوبی نیز با صدور پیامی، درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدابراهیم  مهاجریان مقدم امام جمعه فقید شهرستان طبس راتسلیت گفت. در این پیام آمده است بدون تردید این عالم بزرگوار و مجاهد، از وارستگانی بود که عمر با برکت خویش را در راه سلوک حق، ترویج آرمان های والای اسلام و خدمت به فرهنگ اسلامی و معنوی مردم شهرستان طبس صرف کرد.
همواره پر تلاش
مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز  با صدور پیامی درگذشت روحانی مبارز و خدمتگزار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس را تسلیت گفت. در گزیده این پیام آمده است آن روحانی بزرگوار از دوران جوانی در فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی ضد رژیم ستم‌شاهی پهلوی در طبس و سایر نقاط کشور نقش مهمی برعهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌های خطیری از جمله امامت جمعه شهر طبس همواره پرتلاش و موفق بود. زنده یاد حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم فرزند سید مهدی متولد پنجم مردادماه ۱۳۲۱ هجری شمسی در روستای دشتغران شهرستان طبس است. پدر وی روحانی و جدش نیز روحانی و مورد وثوق مردم و علما به خصوص مرجع جهان اسلام آیت ا... میرزا ابوالحسن شیرازی بوده اند. وی در سن ۱۲ سالگی و در سال ۱۳۳۳ در حوزه علمیه طبس تحصیلات مقدماتی علوم دینی را شروع کرد و به فراگیری ادبیات عرب پرداخت و سال ۱۳۳۵ برای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت کرد. وی سال ۱۳۳۹ وارد مشهد مقدس شد و در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتیدی چون حضرات آیات عظام سیداحمد مدرس یزدی، حاج شیخ یعقوب واعظی، شهید هاشمی نژاد ، استاد هاشمی (ادبیات) ، فلسفی ، مرتضوی و ادیب نیشابوری استفاده کرد و سپس دروس خارج فقه و اصول را در محضر حضرت آیت ا... العظمی میلانی و حضرت آیت ا... العظمی سیدعبدا... شیرازی (ره) فرا گرفت .
وی در سال ۱۳۴۰ در سن ۱۹ سالگی در مشهد، گرگان، لرستان و کرمان تبلیغ را شروع کرد و همزمان با تبلیغ به فعالیت علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.
وی در خدمت شهید بزرگوار هاشمی نژاد در فعالیت‌های سیاسی ، تبلیغی ، تکثیر و پخش اعلامیه سهیم و شریک بود به گونه ای که محلی که بعداً به عنوان مدرسه علمیه حضرت حجت (عج ) در مشهد تأسیس کرد یکی از مراکز تکثیر اعلامیه ها علیه رژیم پهلوی به شمار می رفت. سال ۱۳۴۸ تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع کرد و در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیه ای به نام حضرت حجت (عج) تأسیس کرد و مدیریت و تدریس آن را عهده دار شد.
در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همزمان با قیام عمومی مردم ، این مبلّغ آگاه به مسائل سیاسی، با سخنرانی های خود در شهرستان نقش فعالی داشت و در سال ۱۳۵۹ به قائم مقامی کمیته انقلاب اسلامی از طرف مرحوم آیت ا... واعظ طبسی منصوب شد و در دوران دفاع مقدس در چندین مرحله و حدود دو سال افتخار حضور در جبهه را داشت. وی با اخذ مدرک پایه ۸ قضایی از سوی شورای عالی قضایی عهده دار منصب قضاوت شد و در دادگاه انقلاب اسلامی و کیفری یک و دو مشهد و مدیریت دادگستری کاشمر به مدت ۸ سال به قضاوت مشغول شد. حجت الاسلام مهاجریان مقدم سال ۱۳۶۸ از سوی شورای سیاست گذاری امامان جمعه کشور به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد و پس از سال ها خدمت روز گذشته از دنیا رفت.