سیاسی و بین الملل

ترامپ: از برجام هیچ‌چیز گیرمان نیامد
فارس - رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در مرکز مبارزه با سقط جنین «سوزان آنتونی» گفت: برجام توافقی «یکسویه و وحشتناک» بود و هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشته است. «دونالد ترامپ» بار دیگر علیه توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد. او در بخشی از سخنرانی‌اش به برشمردن «دستاوردهای سیاست خارجی» دولتش پرداخت که یکی از مواردی که به آن اشاره کرد، خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود.
پامپئو: خواسته‌هایمان از ایران بسیار ساده است
فارس - وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا گفت: وظایفی که ایران باید انجام دهد، دشوار نیست و بسیار ساده است و بیشتر کشورها همین کارها را می‌کنند. این که گفتیم به ریاض موشک شلیک نکنید، این توهم نیست، این که بگوییم از تروریسم حمایت نکنید، توهم نیست. «مایک پامپئو» در نشستی در اندیشکده «هریتیج» از آن چه «راهبرد» دولت این کشور در قبال ایران خواند، انتقاد کرد.
شرط فراکسیون ولایی برای رای آوری لاریجانی
خبرآنلاین - لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی، ریاست لاریجانی بر دوره سوم مجلس را خط قرمز فراکسیون مستقلان ولایی (حامیان دولت) دانست و اظهار کرد: در نشست هیئت‌رئیسه این فراکسیون مقرر شد اگر دو فراکسیون امید و ولایی بر ریاست لاریجانی برای اجلاسیه سوم مجلس دهم اتفاق نظر داشته باشند و لاریجانی کاندیدایشان باشد با آن ها توافق کنیم، در غیر این صورت لیست جداگانه ای برای انتخابات هیئت‌رئیسه ارائه خواهیم کرد.
بانک آمریکا حساب برخی ایرانی‌ها را بست
تسنیم - شورای ملی ایرانیان آمریکا اعلام کرد، بانک آمریکا با بلوکه غیر قانونی یا بستن حساب های تعدادی از مشتریان ایرانی تبارش در حق آن ها رفتار تبعیض آمیزی داشته است. بر اساس نامه ای که توسط شورای ملی ایرانیان آمریکا برای برایان موینیهان، مدیر عامل بانک آمریکا ارسال شده، تحریم های آمریکا علیه ایران توجیه کننده رفتار تبعیض آمیز بانک ها و شرکت های آمریکایی علیه اتباع ایرانی نیست. 
شرمن: درباره نفت ایران و تجارت ایران در جهان مذاکره داشتم
ایسنا - سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد: اگر تمام مسائل مربوط به ایران را روی میز مذاکره قرار می‌دادیم به نفع امنیت ملی‌مان نبود. شرمن گفت: من مذاکراتی نه فقط در خارج بلکه در داخل نیز ترتیب دادم. من با کنگره و با اندیشکده‌های واشنگتن مذاکره کردم، به طور قطع با همکاران بین سازمانی خود رایزنی کردم، من با اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس مذاکره کردم. من درباره نفت ایران و تجارت ایران در جهان مذاکرات داشتم، همچنین گهگاهی نیز با ایران مذاکره کردم.
اولتیماتوم به نسخه های فارسی تلگرام
فارس - معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: تلگرام های فارسی برای یک مدت محدودی با فرصت دادن به پیام‌رسان‌های داخلی کمک می‌کند اما در نهایت یا باید خودشان تبدیل به پیام‌رسان مستقلی شوند یا کنار می‌روند. امیر خوراکیان افزود: از نظر ما مسئله اصلی تلگرام حل شده است، بازگشت به شرایط انحصار به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد، اما موضوع داخلی‌ها تمام ‌شده نیست و باید همچنان به بهبود سیستم و خدمات ادامه دهند.
اتهامات واهی عربستان علیه ایران در سازمان ملل
باشگاه خبرنگاران - سخنرانی غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت علیه جنایات سعودی‌ها که به مذاق عربستان خوش نیامد باعث شد نماینده این کشور در سازمان ملل ادعا‌هایی ضد ایرانی مطرح کند. عبدا... المعلمی، نماینده دایم عربستان در سازمان ملل متحد با انتقاد از اظهارات نماینده ایران درباره مشکلات مردم یمن، ادعا کرد ایران بیشترین سهم را در مشکلات مردم یمن دارد.
مایک پنس: ما با مردم ایران هستیم
ایلنا - معاون اول ترامپ ادعاهای مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا را تکرار کرد و گفت: همان طور که مایک پومپئو و ترامپ به وضوح اعلام کردند؛ ما با مردم ایران هستیم. وی با تکرار ادعاهای دولت ترامپ بعد از تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای مدعی شد: مردم ایران شایسته نظام بهتری نسبت به نظامی هستند که از تروریسم در سراسر منطقه حمایت می‌کند.
پاسخ محکم سرلشکرباقری به پمپئو
ایرنا - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  دشمنی که در همه برهه ها با شکست مواجه شده است، در مسئله پیشبرد فعالیت های نظامی در تنگه هرمز و خلیج فارس، حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق، مقابله با توانایی حزب ا... و محور مقاومت، در یمن و سایر حوزه ها شکست خورده، چگونه می خواهد با ملت بزرگ ایران در بیفتد؟ سرلشکر باقری افزود: خوب است مقایسه ای شود بین صدام که معاهده 1975 را پاره کرد با عهدشکنان و بگوییم آینده چنین انسان هایی مانند صدام است.