اخبار

غده سرطان بدخیم تر شد
1059 بیمار سرطانی در استان
زهرا خسروی- آمار سرطان سال گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال 95، 10 درصد افزایش داشته است. مسئول مرکز بیماران خاص استان آمار بیماران سرطانی استان در سال 95 را 960 نفر اعلام کرد و به «خراسان جنوبی» گفت: این آمار در سال 96 به هزار و 59 نفر افزایش یافت. «دهقان» سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ را از شایع ترین سرطان ها در کشور و به تبع در استان برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته بیرجند و بشرویه به ترتیب با 652 و 13 مورد ابتلا به سرطان بیشترین و کمترین آمار استان را در این زمینه داشتند. به گفته وی، امسال وزارت بهداشت و درمان تمام تلاش خود را برای آمارگیری و غربالگری سه سرطان شایع به کار گرفته است.
 
رونمایی از اولین تاکسی اینترنتی بیرجند، هفته آینده
هفته آینده اولین تاکسی اینترنتی دارای مجوز رسمی از شهرداری بیرجند به طور رسمی رونمایی می شود. رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بیرجند با اعلام این خبر به «خراسان جنوبی» گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه «آی تاکسی» با اتحادیه تاکسیرانی کشور، شهرداری بیرجند هم هفته گذشته قراردادی با این شرکت منعقد کرد و این تاکسی ها از هفته آینده به طور رسمی رونمایی می شود و فعالیت خود را در شهر آغاز می کند. «غلام پور» افزود: در فاز اول این شرکت با  200 دستگاه تاکسی زیر مجموعه سازمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با توجه به افزایش تقاضا تعداد این دستگاه ها هم افزایش می یابد.
 
60 درصد مهارت آموزان 
وارد بازار کار می شوند
60 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان در صورت فراهم بودن شرایط وارد بازار کار می شوند. مدیر کل فنی و حرفه‌ای با اشاره به ارائه سه میلیون و 636 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی، به «خراسان جنوبی» گفت: سال گذشته در حوزه های مراکز ثابت، جوار زندان، جوار پادگان، آموزش های روستایی و عشایری، سیار شهری و ... و در قالب کارگاه های کارآموزی و محیط کار واقعی و ... این آموزش ها برگزار شد. «خوشایند» با بیان این که علاوه بر فراگیری مهارت باید زیرساخت ها برای ورود به بازار کار هم فراهم باشد، افزود: برای ایجاد یک شغل به عوامل متعددی نیاز است که بخشی از آن مربوط به آموزش و مهارت است و در صورت فراهم بودن شرایط به طور معمول 60 درصد افراد پس از مهارت آموزی وارد بازار کار می شوند.