از گوشه و کنار استان

503 نفر در خوسف شاغل شدند
مشمولی – سال گذشته 503 فرصت شغلی جدید در خوسف ایجاد شد. این مطلب را مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف در اولین نشست کمیته اشتغال شهرستان در سال 97 مطرح و تعهد اشتغال سال گذشته را 496 نفر و رقم پیش بینی شده را برای امسال 422 اعلام کرد. «کسایی» از خوسف به عنوان یکی از شهرستان های برتر استان در جذب تسهیلات، تحقق کامل تعهد اشتغال و جذب تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نام برد و یادآور شد: سال گذشته صد در صد تسهیلات حوزه اشتغال در این شهرستان جذب شد. به گفته وی در حوزه اشتغال روستایی خوسف هم ۲۶۷ طرح ثبت نام شد که ۲۹ طرح با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به تصویب رسید. وی در ادامه از تهیه سند توسعه اشتغال شهرستان خبر و توضیح داد: در قالب این سند اطلاعات حوزه فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. وی به وجود بیش از ۲۰۱ هزار راس دام سنگین و سبک و ۶۳ واحد پرورش طیور در شهرستان اشاره و اظهار کرد: بر این اساس جذب سرمایه گذار در بخش کشتارگاه دام و طیور مدنظر قرار دارد.
 
زمستان گرم اهالی «خوگ» در راه است
سدیدی- عملیات گازرسانی به روستای خوگ بخش نیمبلوک آغاز شد. عضو شورای اسلامی روستای خوگ در گفت وگو با «خراسان جنوبی» از آغاز عملیات گازرسانی به روستای خوگ با پیگیری های بخشدار نیمبلوک خبر داد. «سلیمی» با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی توسط پیمانکار از ابتدای مسیر تا روستای خوگ که هفت کیلومتر است، اظهار کرد: در صورتی که مشکلی در کار ایجاد نشود تا ابتدای زمستان امسال گازرسانی به پایان خواهد رسید.
 
جشن قرآنی 180 دانش آموز حاجی آباد
دروگر- جشن شکرگزاری مهارت خواندن قرآن کریم 180 دانش آموز پایه سوم ابتدایی در مدت 33 روز در دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) شهر حاجی آباد برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش زیرکوه در این مراسم تاکید کرد: معلمان در کنار قرآن آموزی دانش آموزان را با مفاهیم قرآنی آشنا کنند. «علیرضا مهدی پور» افزود: با توجه به این که امروز دشمن از طریق جنگ نرم بین دانش آموزان و فرزندان نفوذ می کند، یکی از بهترین پناهگاه ها در این زمینه حضور در جلسات قرآنی و بهره مندی از فیوضات قرآن است. به گزارش «خراسان جنوبی» اجرای سرود، برگزاری مسابقات قرآنی، قرائت شعر و دکلمه و اهدای جوایز از برنامه های این جشن مذهبی بود.
 
2 رویداد ورزشی در دیهوک
استاد- معرفی سرپرست هیئت فوتبال و آغاز مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان دو رویداد ورزشی در دیهوک است. به گزارش «خراسان جنوبی» در حکمی از سوی «محمد نجف زاده» رئیس هیئت فوتبال طبس، «علی استاد» از جوانان ورزشکار منطقه به عنوان سرپرست هیئت فوتبال دیهوک منصوب شد. همچنین مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان دیهوک کلید خورد که در اولین شب مسابقات والیبال که با حضور شش تیم در سالن ورزشی ایثار برگزار شد، تیم شهید رفیعی با نتیجه سه بر دو بر تیم شهید قربانی غلبه کرد و تیم شهید غلامحسین استاد هم با نتیجه سه بر یک از سد تیم شهید محمد علی استاد گذشت. در مسابقات فوتسال نیز که با حضور 10 تیم برگزار می شود تیم امامزاده علی با نتیجه 11 بر دو بر تیم شهید قربانی پیروز شد و تیم های اصفهک و فرهنگیان به نتیجه تساوی دو رضایت دادند.