3 پایگاه و 7 کانون مدرسه ای اوقات فراغت فعال می شود

مشق تابستانه آموزش و پرورش خوسف برای دانش آموزان

مشمولی- تابستان امسال سه پایگاه اوقات فراغت دارالقرآن هدایت، کانون شهید هاشمی نژاد و حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر خوسف و هفت کانون مدرسه ای در روستاهای با جمعیت دانش آموزی بالا فعالیت می کنند.
 «محمد دانایی» مدیر آموزش و پرورش خوسف در نشست اعضای ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به خودگردان بودن دارالقرآن و کانون های فرهنگی تربیتی بر کمک والدین دانش آموزان، خیران و ظرفیت دستگاه های دولتی برای تامین حق الزحمه مربیان و هزینه های جاری تاکید کرد. 
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوسف نیز خواستار استفاده از ظرفیت اردوگاه دانش آموزی گل شد و از مدیران پایگاه های اوقات فراغت خواست تا حد امکان از مربیان و نیروهای بومی برای کلاس های اوقات فراغت استفاده کنند. «امیر آسمانی» همچنین تاکید کرد: در زمینه برنامه های اوقات فراغت در صورت همکاری دیگر اداره ها با آموزش و پرورش تفاهم نامه منعقد شود و در مورد رشته های ورزشی نیز بیمه ورزشی و رضایت نامه مد نظر مدیران قرار بگیرد. 
«مشمولی»، مدیر مرکز دارالقرآن الکریم هدایت خوسف هم در این نشست از اجرای طرح ملی الگوی تلاوت برای اولین بار در تابستان امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح کلاس های قرآنی، امام شناسی، احکام، مداحی و... نیز در روزهای زوج ویژه پسران و روزهای فرد برای دختران سه مقطع تحصیلی برگزار خواهد شد.
 «نصرآبادی»، مدیر کانون حضرت فاطمه زهرا (س) نیز به پیش بینی ۲۶ رشته فرهنگی و هنری ویژه دختران خبر داد و یادآور شد: در این زمینه تبلیغات لازم در مدارس و به صورت میدانی انجام شده است و در صورت رسیدن به حد نصاب کلاس ها تشکیل می شود.
«بهمنی»، مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید هاشمی نژاد هم از برگزاری حدود ۲۲ کلاس در رشته های مختلف هنری و ورزشی خبر داد و گفت: با هماهنگی اداره های مختلف مقرر شد کلاس های اوقات فراغت پسران به طور متمرکز در این پایگاه برگزار شود ضمن این که دستگاه های مربوط در تامین مربی و هزینه های جاری قول همکاری دادند تا از موازی کاری جلوگیری شود.به گزارش «خراسان جنوبی» ثبت مشخصات دانش آموزان در سامانه همگام، برگزاری اردوی پایان ترم، استفاده دانش آموزان از استخر شنا در طول ترم، برگزاری مسابقات، استفاده از مربیان با تجربه و دارای کارت مربیگری، تقدیر از دانش آموزان و اهدای گواهینامه به رتبه های برتر از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.