گوناگون

پای دلار ۷۵۰۰ تومانی  به «نیما» باز شد
ایسنا - با وجود ابهاماتی که در رابطه با نرخ رقابتی ارز در سامانه نیما برای گروه سوم کالایی وجود داشت، خبرها از این حکایت دارد که دلار تا هفت هزار و 500 تومان در معاملات این سامانه قیمت خورده است. در سامانه نظام یکپارچه ارزی مجموع صادرکنندگان و واردکنندگان تعیین شده می‌توانند ارز را معامله کنند؛ به طوری که صادرکنندگان، ارز ناشی از فروش خود را در سامانه به مشتریان خود که واردکنندگان هستند به فروش می‌رسانند که البته هر دو از کانال صرافی‌ها و بانک‌ها این کار را انجام می‌دهند.


نرخ کرایه نفتکش‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت
تسنیم - نرخ کرایه حمل نفتکش‌های تحت پیمان شرکت ملی پخش بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت. شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای فراورده های نفتی که در خردادماه گریبانگیر این قشر شده بود، موضوع افزایش نرخ حمل کرایه بررسی شد که با موافقت وزیر نفت به تصویب رسید.


خبر خوش درباره سود سهام عدالت
تسنیم - رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص میزان سود تقسیمی مربوط به سال مالی ۹۶ شرکت های سرمایه پذیر گفت: با توجه به مجامع برگزار شده پیش بینی می شود امسال سود بیشتری میان مشمولان سهام عدالت نسبت به سال گذشته تقسیم شود.
پوری حسینی اظهارکرد: طبق قانون هر آن چیزی که دولتی و عمومی به مفهوم نهادهای عمومی غیردولتی نباشد، بخش خصوصی قلمداد می شود. وی افزود: بر این اساس مطابق قانون مکلف هستیم هر آن چه که متعلق به دولت است را به بخش خصوصی واگذار کنیم.


«نه» قاطع ستاد تنظیم بازار  به افزایش قیمت
تسنیم - ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر خود با وجود درخواست های متعدد تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را نداد. یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه تنظیم بازار روز گذشته با وجود درخواست بخش های مختلف تولید برای افزایش قیمت محصولات خود با هیچ کدام از درخواست ها موافقت نشد. برخی صنایع در این جلسه با توجه به افزایش قیمت ارز ، بالا رفتن قیمت مواد اولیه و هزینه انتقال پول خواهان افزایش قیمت محصولات خود بودند اما ستاد تنظیم بازار با این امر موافقت نکرد.


خطر رشد مجدد برخی بیماری‌ها ایران را تهدید می‌کند
ایرنا - معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خطر رشد مجدد برخی بیماری ها ناشی از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی، ایران را تهدید می کند. علیرضا رئیسی در همایش ملی مدیریت بحران افزود: در 30 سال گذشته روند بیماری سالک کاهشی بوده اما با ادامه روند مدیریت طبیعت در کشور، بیماری هایی مثل سالک، تب تیفوید و التور رشد خواهند داشت.


بازار طلا  صعودی ماند
آخرین خبر - بازار طلا و ارز در پنجمین روز هفته به سبزپوشی ادامه داد و سکه و طلا باز هم گران شد. سکه امامی (تا لحظه تنظیم این خبر) با رشد 37 هزار و 500 تومانی، دو میلیون و 897 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شد و سکه بهار آزادی با رشد 40 هزار تومانی، دو میلیون و 700 هزار تومان قیمت خورد. طلای 18 عیار نیز با رشد 780 تومانی به هر گرم 237 هزار و 330 تومان رسید.


اُفت وحشتناک فروش موبایل  در بازار
ایلنا - رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی در خصوص وضعیت کسبه و فعالان این حوزه گفت: وضعیت واقعا خراب است و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است علاوه بر کمبود کالا قدرت خرید مردم نیز با گرانی ارز کاهش داشته یعنی الان میزان فروش نسبت به دو ماه پیش 50 درصد کاهش داشته است. محبی در خصوص واردات موبایل گفت: همه شرکت‌های وارد کننده موبایل موظف هستند که مجوز خدمات را از اتحادیه دریافت کنند و در لیستی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد تمامی آن شرکت‌ها این مجوز را دریافت کرده بودند.