سیاسی و بین الملل

روایت نهاوندیان از دستوراقتصادی رهبرانقلاب
ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه با هیئت دولت تاکید داشتند که در میدان اقتصادی ، میانداری با دولت است و همه قوا و نهادها همکاری لازم را خواهند داشت. نهاوندیان افزود: با توجه به این که در برخی از مسائل لازم است تصمیمات سریع گرفته شود این جلسات برای ارتقای سطح هماهنگی، ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است. وی به اصلاح نظام بانکی به عنوان یک همگرایی محتوایی در میان سه قوا اشاره کرد و افزود: مرکز پژوهش های مجلس و بانک مرکزی در این باره کار کرده اند.


امتیاز ترامپ به روس‎ها
خانه ملت - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: باید اذعان کرد موضع ترامپ در دیدار و مذاکره با پوتین، موضع ایالات متحده از ناحیه قدرت نبوده است که این امر نیز بیانگر افول این کشور است.بروجردی خاطرنشان کرد: در این بین اشاره ترامپ به مسئله دخالت نکردن روسیه در انتخابات آمریکا و حمله تند منتقدان ایالات متحده به وی، امتیاز بزرگی بود که از سوی وی به روس ها داده شد.


دعوت مجلس از آخوندی برای پاسخگویی  به مشکلات کامیون داران
مهر - رئیس کمیسیون عمران در نامه به وزیر راه و شهرسازی خواستار حضور وی در کمیسیون برای ارائه گزارش اقدامات وزارت راه برای حل مشکلات کامیون داران شد. در این نامه آمده است: از جناب عالی دعوت می شود که در جلسه کمیسیون عمران که برای بررسی نهایی این موضوع و ارسال گزارش به صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه دوم مرداد در کمیسیون تلفیق برگزار می شود، حضور به هم رسانید .


پوتین نماینده خود را به تهران می فرستد
فارس - برخی منابع روس گزارش کردند که «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه به تهران سفر خواهد کرد. سفر نماینده روسیه به ایران به منظور در جریان قرار دادن تهران درباره نتایج نشست اخیر میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند و همچنین به منظور هماهنگی اقدامات احتمالی مشترک بر اساس توافقات حاصل شده در فنلاند انجام می شود.


دستور کار جدید وزارت دفاع در حوزه زرهی
تسنیم - معاون صنعتی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با سفر امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع به استان لرستان، برای اولین بار از دستور کار جدید وزارت دفاع در حوزه زرهی پرده برداشت. آن طور که رضا مظفری‌نیا خبر داده، ارتقا و تولید 700 تا 800 تانک در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که بخش عمده‌ای از آن در صنایع زرهی دورود انجام خواهد شد.


نتانیاهو: من به ترامپ گفتم از برجام بیرون بیاید
فارس - نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که او عامل متقاعد شدن رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام بوده و حتی زمانی که همه دنیا طرفدار برجام بوده‌اند، از تلاش برای از بین بردن این توافق دست برنداشته است. یک پایگاه خبری صهیونیستی تصویری از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم منتشر کرده که وی را در حال سخن گفتن در خصوص برجام در نشست با اعضای حزب متبوعش نشان می‌دهد.


گردهمایی سفرای ایران در تهران
ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گردهمایی سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران انجام می شود.«قاسمی» افزود : نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم هفته آینده با سخنرانی رئیس جمهوری آغاز می شود. بر این اساس ، وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.