سیاسی و بین الملل

نماینده تهران : از دست دادن تریبون سازمان ملل غیرعاقلانه است
ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به تلاش گروهی برای جلوگیری از سفر رئیس‌جمهوری به نشست سالانه سازمان ملل متحد، گفت: سیاست صندلی‌های خالی در مجامع بین‌المللی، سیاستی شکست خورده است و گروهی که به‌دنبال اجرای این سیاست هستند، هم جهت با نتانیاهو و ترامپ حرکت می‌کنند. صادقی تأکید کرد: حضور دکتر روحانی در نشست سالانه سازمان ملل متحد، بسیار بدیهی و همچنین ضروری است. 
 
لاوروف:آمریکا اول تحریم و در گام آخر مذاکره می‌کند
مهر - وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی ضمن تأکید بر شکست سیاست‌های تحریمی واشنگتن، اعلام کرد: آمریکا اول تحریم، بعد تشدید تحریم و در گام آخر مذاکره می‌کند.لاوروف افزود: آمریکا نباید انتظار داشته باشد که سیاست های تحریمی این کشور همیشه با موفقیت همراه باشد.
آمریکا ابتدا پیشنهادی می دهد و شریک این کشور پیشنهاد آغاز مذاکرات را ارائه می کند؛ اما تا پس از تشدید تحریم ها به مذاکره وارد نمی شود.
 
 
 
ریابکوف :  صفر شدن فروش نفت ایران غیرممکن است
تسنیم - معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این که به صفر رساندن فروش نفت ایران غیرممکن است، گفت: با وجود تهدیدهای واشنگتن، در تجارت با تهران محکم می‌ایستیم.ریابکوف  در خصوص گسترش روابط تجاری تهران و مسکو گفت: مسیر دوجانبه با ایران در حال فعالیت است و ما به رغم تهدیدات آمریکا، در حوزه تجارت و همکاری با ایران شاهد گسترش هستیم. ما در آینده نیز محکم خواهیم ایستاد.ما شرکای با سابقه‌ای برای هم هستیم. 
 
 
 
رونمایی از سامانه ثبت حقوق مقامات و نمایندگان  دو ماه دیگر
میزان- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه ثبت حقوق مقامات، مدیران و نمایندگان تا دو ماه آینده رونمایی و حقوق‌ها بر روی این سایت قرار می‌گیرد.نعمتی افزود : براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید اقدام به راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران می‌کرد که معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در حال طراحی سیستمی در همین راستا است.
 
 
 
گسترش روابط با همسایگان، سیاست راهبردی ایران 
فارس - رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن ابلاغ سلام و پیام کتبی دکتر روحانی به رئیس جمهور ترکمنستان و ملت این کشور، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه با همسایگان خود از جمله ترکمنستان تاکید کرد.
محمود واعظی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با کشور دوست و برادر ترکمنستان به خدمت بگیرد.
 
 
 
رئیس‌جمهور امسال در سازمان ملل حضور فعال‌تری داشته باشد
ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حضور رئیس‌جمهوری در نشست سالانه سازمان ملل متحد گفت: دکتر روحانی باید امسال حضور محسوس‌تر، فعال‌تر، مؤثرتر و مقتدرتری نسبت به سال‌های قبل در این نشست داشته باشد. 
فلاحت پیشه افزود : اجلاس امسال سازمان ملل متحد هم‌زمان با ریاست دوره‌ای ایالات متحده آمریکا بر شورای امنیت سازمان ملل شده است، بنابراین حضور آقای روحانی باید مؤثرتر از سال‌های قبل باشد. 
 
 
 
امضای ۵۰ نماینده پای استیضاح وزیر راه
تسنیم - در حالی وزیر راه و شهرسازی طرح استیضاحش را از اساس انکار می‌کند که نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: تاکنون ۵۰ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده‌اند.
رحیمی جهان‌آبادی افزود: در حوزه وزارت راه مشکلات عدیده‌ای داریم؛ به جاده‌های مرزی توجه نمی‌شود و با کمبود اعتبار مواجه هستند. برخی پروژه‌های راه‌آهن در کشور با تعطیلی مواجه هستند و... و وزیر باید پاسخگوی عملکردش باشد.
 
 
 
موگرینی : به دفاع از برجام ادامه می‌دهیم
برنا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بار دیگر تاکید کرد که این نهاد به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد.«فدریکا موگرینی»، با اشاره به این که این نهاد به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد افزود : اتحادیه اروپا خواستار حفظ و تقویت چندجانبه گرایی است. به همین دلیل است که ما به دفاع از توافق هسته ای با ایران، توافق نامه آب و هوایی پاریس و تامین مالی فعالیت های اساسی همه آژانس های سازمان ملل از جمله آنروا  ادامه می دهیم.
 
 
 
ظریف :کاخ سفید سیاست خارجی خود را به حراج گذاشته است
صدا وسیما - وزیر امور خارجه در توئیت جدید خود به مناسبت سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر تصریح کرد: کاخ سفید سیاست خارجی خود را برای حامیان تروریسم و خلق کنندگان فاجعه ۱۱ سپتامبر به حراج گذاشته است.
ظریف خاطرنشان کرد: ۱۷ سال پس از واقعه ۱۱ سپتامبر، ایران به عنوان اولین کشور مسلمان که این تراژدی را محکوم و برای قربانیان آن سوگواری کرد و اقدامات واقعی علیه القاعده و اذنابش از جمله داعش و جبهه النصره انجام داد، ۱۱ میلیارد دلار جریمه شد و شهروندانش از ورود به آمریکا منع شدند. 
 
 
افزایش تولید اوپک در آستانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران
ایلنا - مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در آستانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش داشته است.«وال استریت ژورنال» گزارش داد مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه گذشته افزایش یافته است. این نشان‌دهنده تمایل جدی این کارتل بین‌المللی به افزایش تولید در فصل تابستان، بعد از بیش از یک‌سال کاهش تولید است. بر اساس این گزارش، تولید نفت کشورهای عضو اوپک ۲۷۶ هزار بشکه در ماه آگوست افزایش داشته است. 
 
 
جان کری: دولت آمریکا دنبال تغییر نظام در ایران است
ایلنا - وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: من با آن ها(ایرانی‌ها) صحبت کرده‌ام. آن ها قصد مذاکره مجدد ندارند. آن ها مذاکره نمی‌کنند چون ترامپ به آنها پیشنهاد مذاکره نداده است. ترامپ سعی دارد منافعی که آنها در این توافق به آن دست پیدا کرده‌اند را بگیرد.«جان کری» افزود: دولت ترامپ درصدد تغییر نظام در ایران است.