لاریجانی: ترامپ اوضاع بین المللی را به هم ریخته است

تسنیم - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری فعلی آمریکا اوضاع بین المللی را به هم ریخته است.
زمانی که توافق و اعلام کردیم که تحقیقات ادامه پیدا کند، در آن مقطع زمانی ۹ هزار سانتریفیوژ کار می‌کرد که اکنون تعداد آنها به حدود سه  الی چهار هزار رسیده است.
لاریجانی در نشست با علمای اهل سنت و تشیع لار با اشاره به اینکه در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای، ایران استراتژی روشنی را دنبال کرده است، ادامه داد: در موضوع هسته‌ای اعلام کردیم که اگر حق غنی‌سازی را از ما بگیرند مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم .
وی با بیان این که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا اوضاع بین‌المللی را به‌هم ریخته، اما در مورد ایران تمرکز دارد، گفت: آمریکا و اسرائیل علیه ایران برنامه دارند و توافقی که خود آن ها درخواست کرده بودند را بر هم زدند، بعد از این که آمریکا از توافق فارغ شد، رهبران اروپایی درخواست کردند که ایران پاسخ فوری به این اقدام ندهد و زمان خواستند، اکنون نیز این زمان در حال طی شدن است.
وی با اشاره به اینکه از نظر اقتصادی بر روی فروش نفت و صادرات ایران برنامه دارند، ادامه داد: اگر به صادرات نفتی وابستگی داشته باشیم، صدمه می‌بینیم، رهبر انقلاب اعلام کردند که وابستگی به نفت کاهش پیدا کند که این وابستگی کمتر شده، اما تا حدودی ادامه دارد.