رئیس جمهور:

کاری ضد انقلاب تر از ایجاد هراس در دل مردم نداریم

صدا و سیما - رئیس جمهور ملت ایران را پیروز نهایی در جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان دانست و گفت: به طور حتم دشمن را در این جنگ شکست می‌دهیم، اما چرا واقعیت‌ها را به مردم در رسانه‌ها نمی‌گوییم و چرا باید آن‌ها را بترسانیم؟
دکتر روحانی در جلسه هیأت دولت تاکید کرد: اگر ایستادگی کنیم و روحیه بدهیم هزینه ملت را کم کرده ایم اما اگر ترس و هراس و ناامیدی ایجاد کنیم هزینه آنان را بالاتر برده ایم.
رئیس جمهور افزود: چه کاری علیه انقلاب و چه کاری ضدانقلاب تر از این که در صفحات نخست سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها در دل مردم هراس ایجاد کنیم؟ چرا واقعیت ها را نمی گوییم و چرا حرف نادرست می زنیم؟ البته ما در جنگ اقتصادی هستیم جنگ بدون مشکل نیست و کشته و مجروح دارد اما معتقدیم در این جنگ پیروز نهایی ما هستیم.
رئیس جمهور گفت: بدترین شرایط جهانی را امروز آمریکا دارد و باید دید کدام سازمان بین المللی است که امروز با آمریکا موافق باشد، یونسکو، سازمان ملل، آژانس بین المللی انرژی اتمی، دادگاه لاهه، دیوان کیفری بین المللی، کدام یک با آمریکا موافق هستند؟
وی ادامه داد: امروز گروهی، روبروی ملت ایران قداره‌بندی می‌کنند که از لحاظ سیاسی و فکری به جز چند کشور، طرفداری ندارند و بدترین وضع را در داخل کشور خودشان دارند.
رئیس جمهور افزود: شرایط داخل آمریکا را با سال های پیش مقایسه کنید، امروزیکی از سال ها و دوران های بسیار بد در داخل آمریکا و تاریخ آمریکا است و کمتر محقق، روشنفکر و صاحب نظری را در آمریکا می بینید که با کاخ نشینان کاخ سفید موافق باشد و برخی از آن ها به صراحت، این ها را ابله نامگذاری می کنند.
وی اظهار داشت: کدام یک از متحدان آمریکا امروز از لحاظ سیاسی در کنار آمریکا هستند؟ حتی متحدان سنتی آمریکا نیز از آمریکا فاصله می گیرند و افتخار می کنند که از آمریکا فاصله می گیرند، یک روز افتخار می کردند که کنار آمریکا باشند اما امروز باید دید کدام کشور بزرگی است که کنار آمریکا باشد، جز چند کشور معدود معلوم الحال، چه کسی کنار آمریکا است؟
رئیس جمهور تأکید کرد: بدترین شرایط را در دنیا امروز آمریکا دارد و حتی در درون خودش نیز این شرایط وجود دارد.