گوناگون

آخرین مهلت ثبت شماره شبا 
در سامانه سهام عدالت
صدا و سیما - امکان ثبت شماره شبای مشمولان در سامانه سهام عدالت تا پایان مهر برای مدتی محدود و برای آخرین نوبت فعال شده است. 
بنا به اجازه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی درآخرین جلسه این شورا، این مهلت حداکثر تا پایان مهر امسال برای مشمولان تمدید شده است و پس از پایان مهر به هیچ وجه مشمولین سهام عدالت که شماره شبای بانکی اعلام نکرده باشند اجازه این کار را نخواهند داشت.
قیمت سکه ۱۵۰ هزار تومان 
کاهش یافت
صدا و سیما - قیمت طلا و سکه روز گذشته در بازار تهران با کاهش همراه بود به طوری که نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان افت کرد.
بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رقم چهار میلیون و ۳۳۰ هزار تومان به فروش رسید.
۶.۵سال حبس برای 
اسفندیار رحیم مشایی
مهر - رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم ۶.۵ سال حبس برای اسفندیار رحیم مشایی خبر داد.
اسماعیلی افزود: اسفندیار رحیم مشایی سه عنوان اتهامی داشت که در اتهام اول به عنوان تبانی و اجتماع جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و در اتهام دوم یعنی تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و در اتهام سوم به عنوان توهین به مقامات قضایی به شش ماه حبس محکوم شد .
پیشنهاد خودروسازان برای افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو
تسنیم - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند. باستانی افزود : در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده تصمیمات مقطعی هستند.
درگذشت صداپیشه  رادیو و تلویزیون
صدا و سیما - حسین عرفانی صداپیشه پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما، روز گذشته در سن ۷۶ سالگی، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. 
وی به علت سرطان ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود که درگذشت.وی صداپیشه بازیگرانی همچون «اکبر عبدی» در فیلم «سفر جادویی»، «کاظم افرندنیا»، «جمشید هاشم‌پور»، «محمد برسوزیان»، «محمد مطیع» و شخصیت‌های خارجی مانند آرنولد، تامی لی جونز و ... بوده است.
دلار ۷ هزار تومانی ‌برای زائران اربعین 
تسنیم -  معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه قیمت ویزا حدود ۴۱ دلار است گفت: با توافقاتی که با بانک مرکزی شده است با احتساب دلار بازار تعادلی ، دلار با قیمت حدود هفت هزار تومان به زائران داده می‌شود. ذوالفقاری با بیان این که ساختاری به لحاظ گستردگی، تعاملات، همکاری، مخاطبین و ... مانند پیاده‌روی اربعین از گذشته تا حال نداشته‌ایم افزود : سال گذشته حدود دو  میلیون و 300 هزار نفر زائر اربعین داشتیم.
وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن ویژه کارکنان ارتش
مهر - بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: این بانک پرداخت تسهیلات مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به همراه وام های ازدواج و کمک هزینه جهیزیه ویژه کارکنان ارتش را در دستور کار خود قرار داده است.