کودکانه

وزن کودک خود را بالا ببرید

رای کودکان نو پا و پیش دبستانی که زیر وزن نرمال هستند، شیر ، آب میوه های پر کالری و یا استاندارد می تواند منبع خوبی از انرژی باشد و افزایش وزن را سرعت ببخشد. 
به کودک خود غذایی بدهید که از نظر کالری و مواد مغذی غنی باشد. این نوع غذا می تواند برای عضله سازی و همچنین ذخیره چربی برای انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را مهیا کند.غذاهای پر انرژی شامل مواد مغذی مانند ویتامینها ، مینرال ها و فیبر هستند. به کودک خود مقادیر زیادی میوه ، سبزیجات و لبنیات بدهید زیرا این مواد سرشار از کالری های مفید و مواد مغذی هستند و به رشد کودک کمک می کنند. غذاهای سالم و پرکالری بسیار به افزایش وزن سالم کودک شما کمک می کنند اما باید مدیریت شوند مثلا برای هر سه وعده به کودک خود ماکارونی ندهید و یا هر میان وعده او نباید یک کاسه تخمه آفتابگردان باشد.
 چند نمونه ازموارد  مغذی: آجیل ها ، ماکارونی با گوشت ، استفاده از روغن کانولا و روغن زیتون برای پخت و پز ، میوه های خشک شده و آب میوه های طبیعی.  می توانید با اضافه کردن چیزهایی به وعده اصلی یا میان وعده کودک خود کالری غذای دریافتی کودک خود را بدون آنکه متوجه شود غذایش بیشتر شده بالا ببرید.
 بسیاری از چاشنی ها دارای کالری هستند. این چاشنی ها عبارتند از: کره ، مربا ، کره بادام زمینی ، پنیر خامه ای و دیگر چاشنی ها. 
سعی کنید وعده های اصلی را منظم به کودک خود بدهید تا با میان وعده ها تداخلی نداشته باشند.